FAT, SHEEVA YOGA, HIBAKUSHA (22.9.2016, Prešov, skúšobňa)

DEGRADACE - B-side blues 12"

... a možno je to všetko iba nezrozumiteľná blbosť

Autonomie #0 / 1991

Echt kapustnica

(7.5.2014) ENOUGH, WHAT WE FEEL, MOSCOW DEATH BRIGADE - Bratislava, U Dežmára (report)
Zdrastvujte! Na túto ruskú návštevu som bol solídne nažhavený už niekoľko mesiacov dopredu. Predsa len, dve zásadné kapely, ktoré formovali nielen hudobnú, ale predovšetkým antifašistickú scénu vo svojej domovine, človek nemá možnosť vidieť každý deň. Hoci WWF tu už mali možnosť hrať, no ja som ich žiaľ prešvihol. Music galery U Dežmára vo mne budilo mierne rozpaky, spočiatku bolo na môj vkus krapet komplikované nájsť miesto hrania (dokonca bola k dispozícii aj orientačná tabuľa! :) ), ale inak nemám väčšie námietky. Je to o.k, ale pravdupovediac, to čaro Obludy tu dosť postrádam. Dežmár je pôvodne vraj džezový klub, čiže aj fasáda tomu zodpovedá. Na poschodí sa hralo a dolu sa čapovalo, čo celkom vyhovuje. Akurát tie ceny piva (1,86!), vyrážajú dych. Toto rozhodne nie je stavané na naše južanské platy :). Ale dosť pičungu. Akcia má aj benefičný charakter, čiže pri platení dávame aj niečo do plusu. Výťažok je určený rodine Ivana Chutorského, antifašistického aktivistu, ktorý bol zavraždený boneheadmi. O jeho osobe aj pojednáva dokumentárny film, ktorý kapely priniesli a  premietali, ako začiatok programu. Ak ste ho nevideli na tejto akcii, tak si ho určite pozrite. Mimoriadne pútavý, poučný a zaujímavo spracovaný film, ktorý ešte viac prehlbuje úctu k človeku, o ktorom rozpráva. O kapele ENOUGH veľa napísať nemôžem, nakoľko som ich vôbec nevidel. Nevýhodou je, že pivná miestnosť je úplne zvukotesná, takže vôbec nepočuť, ak sa hore hrá. To ma samozrejme dosť mrzí, ale v  budúcnosti to snáď napravím. Polovička tvrdila, že to bolo fajn vystúpenie a že to tam stihli adekvátne naštartovať. Na WWF som už ale v predstihu a nenechávam nič na náhodu. Maladieci hrabnú do nabrúsených nástrojov a svojím hc-punkom říznutým NYHC-om okamžite nakopnú tu prítomných, ktorí im to všetko zhltnú aj s navijakom. Ak niekto videl na videu vystúpenie tejto kapely, tak mu istotne neuniklo, aký masaker dokážu vyvolať. Zdá sa, že sa všetci nechali inšpirovať a  vytvorili veľmi vernú atmosféru. Čili masívne pogo, mosh pit, kolotoč a  skákanie do davu zo všetkých strán, takže nikdy neviem, čo za vola mi práve pristane na hlave :). Na strope klubu boli umiestnené také dekoratívne siete a laná, tým pádom každý, kto sa ocitol na rukách sa do nich samozrejme zamotal ako mucha do pavúčej siete. Kto nevidel v kine Amazing Spider mana v 3D, tak mal v ten večer ideálnu príležitosť, hehe. Vály, ktoré ma najviac potešili boli bez poradia "M.M.V.T.B" z  ep-ky "Never give up?", V meste, pri refréne spievame spolu s  dvojicou zakuklených spevákov aj my zborové: proti fašizma! Podobne ako aj bravúrne zcoverovaný hit STAGE BOTTLES "Sometimes antisocial, always antifascist", nie inak tomu bolo aj pri skvelej punkovej odrhovačke "No racism no problems". Na záver programu si kapela pripravila hymnickú "GNWP", (každému je snáď jasné, komu je určená). Kapela sa po každom búrlivom potlesku zmôže len na skromné: spasiba. Tričko kompletne prepotené, vzduch prakticky nedýchateľný. Bravo! MOSCOW DEATH BRIGADE na nás vybalí svoj nasrdený antifa hip hop, moshu a poga výrazne ubudlo, to však neznamená, že by nešlo o  poriadne divokú show! Máva sa rukami o 106, skúšam sa zapojiť aj ja, pre mňa ako novica v tomto obore je to trochu divné hehe. Ale ani v tomto prípade nie je núdza o stage deaving, na rukách dokonca končia aj členovia Moskovkej brigády smrti. Hromadné nakladanie telesných schránok na pódium, normálne bolo vidno ako sa raperi začali pod tými kuklami ujebávať :). Odzneli najväčšie hitofky: "Anne Franks army", "Tvoj kapti biť" (neviem či som to dobre preložil), "Gevon", "Till the end" a mnoho ďalších, ktoré som dokonca ani nepoznal. Nechýbali ani príhovory o politickej situácii v Rusku, neonacizmu atď. Podobne ako WWF museli chlapci prihodiť aspoň jeden prídavok. Príjemným prekvapením bolo aj nadmerný záujem u distra, kde sa tričká a platne brali ako čerstvé rožky z Tuzexu. K tomu ešte pripočítať veľmi slušnú návštevnosť a človek má aspoň trochu lepší pocit, že podporil niečo zmysluplné. Aj preto patrí obom kapelám veľký rešpekt.

Tento report už bol zobrazený 789 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5