CINNAMON WIND

3. DIY zine fest (25 - 26.5.2018, Olomouc, SF mini)

SUPPRESSION - Placebo reality 12"

Bieda ducha #5 / 2005

Pórový tapas

(21.12.2013) CONCUSSA, SOUND OF QUALM, RATS GET FAT, THE SIN OF LILITH - Prešov, Pixel (report)
Jediná dobrá vec na Vianociach je zemiakový šalát. Stromček nezdobím, pastierke listy nečítam, ani nechodím so stoporeným falusom ako frotérista na výlety do preplnených obchodov, kde všetci na poslednú chvíľu kupujú predražené zbytočnosti a dokonca sa ani neukájam pred obrazovkou, kde už od októbra pobehujú samí Satan Klausovia a všade sú 88% zľavy. Toto môžem zvysoka jebať. Vianoce registrujem len preto, že sú zbytočne cez tieto dni zatvorené pošty. Ale má to ešte jedno malé plus, cez tieto sviatky sa zvyknú robiť zaujímavé koncerty, na ktorých sa po roku ukážu ľudia, ktorí vďaka veľkej podpore podnikania žijú alebo pracujú v zahraničí. Tento rok posedenie pri jedličke (chvalabohu len symbolicky, keby tam nejaká bola, určite by skončila v stagedivingu) zorganizovali okrem Vranova aj v Prešove, tak hor sa na výlet, aj tak šalát ešte nie je urobený, tak čo doma? Milujem zháňanie ľudí do auta, keď niekto ani päť minút pred odchodom nevie povedať, či ide, alebo nie. Tak si seďte doma, počíta sa aj účasť na udalosti na friendface. Z toho sa určite zaplatia kapely. Hmla, sneh, ale aj tak sme sa do toho Prešova nejako dotrepali. Rozkladám distro, dávam si zo dva - tri krát guláš (ľudia, varte na koncertoch!) a po brutálne dlhom zvučení sa môže spustiť oslava Ježiša. Číslo jedna si pod stromom vytiahla CONCUSSA - najšpinavšia a najhlučnejšia kapela večera. Krátky set vykompenzovali decibelmi a totálne uškriekaným spevom. Riffy totálne roxorovské, počúvať to z platne bez etikety, tak ma nikto nepresvedčí, že to nie je ROXOR. Neporovnateľne lepšie oproti koncertu v Spišskej novej vsi. Ďalší SOUND OF QUALM. Začína sa spomaľovať. Túto kapelu som už videl mnohokrát, ale Fero so svojimi predslovmi a textami vie stále zaťať do živého, takže zúčastnení majú, teda ak chcú, o čom premýšľať. Malé chybičky na bicích sa dali ospravedlniť energiou, akú kapela so všetkými v miestnosti zdieľala. Konečne zopár nových skladieb, minimálne jedna tu mala premiéru, z emotívneho pomalého hardcore total black metal. Tak už to dorazilo aj na východ. Ako zvyčajne na záver "Mamo neplač", nielen môj najobľúbenejší song a koniec. Viac ako kapelu som sledoval na strope Ferov tieň zo svetla, ktoré si doniesli. Mať v tej 8 ročnej Nokii 6020 kameru, tak natočím z toho pohybujúceho sa tieňa taký klip, že by to nikto nepochopil. Počas RATS GET FAT vyžieram namiesto piva ďalšie guláše. Ten zlepenec rôznych moderných hardcore a postupov ma vôbec nebaví, nemôže sa mi páčiť všetko. Je v tom fakt všetko, na toto fakt nie som. Paradoxne na RATS GET FAT je najviac ľudí, cvičí sa taj či a jednu skladbu spieva Peco na pódiu, pričom ľudia sú premiešaní spolu s kapelou. Pokročilá hodina, podnik má okná na Hlavnú ulicu a čudujem sa, že sa ešte nikto nesťažoval. U nás by už volali políciu už o pol 10. Zopár čudných ľudí s cigaretami (v podniku je najmenej 10 obrázkov s preškrtnutou cigaretou) sa prišlo pozrieť, čo sa tu deje, ale po piatich sekundách sa otáčajú na päte. DJ Tiesto v inom klube chlapci. SIN OF LILITH z Orlovej ako poslední. Neviem, či to bolo tou neskorou hodinou, alebo som už na to nemal náladu, alebo som bol podráždený, že sa minul guláš, ale nejako mi dnes nesadli. Památám si ich z Megashitu v Bardejove a tam ma to normálne chytlo za gule, dneš úplne nič. REMEK alebo ESAZLESA ešte hej, ale toto už bolo na mňa moc emotívne a pomalé. Ako muzikanti to sú parádni, ale až prešpekulovaní. V Čechách by povedali moc intoušské, ale neviem, či to tam u nich nie je urážka. Pokolovali medzi ľuďmi domácu slivovicu a na takú muziku hrali aj dosť krátko. Po koncerte sa hneď pakujeme do piče a kým poodvážam každého domov, je pol 3. Brutálnejší vianočný boj nás čaká v sobotu 28. v Sačurove, tiež sa tam bojíte ísť?

youtube.com/watch?v=WZFYJnB-o8A
youtube.com/watch?v=4z8JYG0zths
youtube.com/watch?v=kIm3TKw1PEU