So 24.8.2019
DAVOVÁ PSYCHÓZA (SK), BESNA (SK), CONCUSSA (SK), WASTAGE (SK), AS THEY RISE (SK), HEVER - (CZ), FAT (SK), -273.15 (SK)

Svidník , Areál minigolfu

2.50 €

(21.9.2013) SCALP, ANGRY BRIGADE, THALIDOMIDE - Lučenec, Slimák (report)
Už dlhšie u nás nebola punková akcia, a tak som sa na tento gig celkom tešil. V podstate sme v Lučenci ostali dvaja promotéri na hlučnú muziku, ja obstarávam hlavne to hlučnejšie spektrum a Kuko (RebelFest distro) to punkové. Kopec akcií robí Kuko mimo LC, a tak ma poteší, keď niečo pritiahne aj k nám. Mal sa sem dostaviť aj Adrik, ktorý nakoniec nedošiel. Je to škoda, lebo tento report musím písať ja (nemusím, ale chcem) a ja nie som pravý punkáč v zmysle slova. Respektíve som asi jediný autor na punkgene, ktorý klasický punk skoro vôbec ani nepočúva. Thrashpunk áno, crust áno, hardcore áno, ale punk skoro vôbec. Takže ak bude môj názor neodborný a nežiaduci, vyzúrte sa v komentoch a (hurá, konečne môžem použiť toto kokotské slovo) hejtujte ma, haha. Poďme na to.

Išlo o koncert troch českých kapiel, ktoré išli spoločnú šnúru k desiatemu výročiu kapely ANGRY BRIGADE. Večer som dorazil akurát načas, začalo sa nezvyčajne presne už niečo po ôsmej a otvárali to SCALP. Boli v pohode, aj keď mne ich muzika prišla celkom priemerná. Bolo to OK, ale ničím to nevyčnievalo z rady iných punkových kapiel. Aspoň pre mňa. Klasické punkové songy sa striedali, spevák si užíval bezdrótový mikrofón a behal s ním hore dole. Set bol vyvážený, zahratý dobre, ale samotná muzika mi prišla mnoho krát obohratá.

ANGRY BRIGADE, ktorí slávili desaťročnicu, spustili väčšiu show. Ich muzika mala drive, ťah na bránu a poriadne gule. Bolo to pestrejšie ako predošlí SCALP a hlavne to bolo intenzívnejšie. Hrali songy bez pauzy, jeden za druhým, čo ich setu len dodávalo ešte väčšiu dynamiku. Ich koncert ma bavil, bol pestrý a songy sa mi, napriek tomu, že boli hrané rad radom, tak nezlievali. Týpci si set takisto rozhodne užívali a keď dohrali, publikum ich ocenilo mohutným potleskom, ktorí si museli šetriť až na koniec. Dnes som počúval ich nahrávku a musím sa priznať, tá ma síce vôbec nechytila, ale na živo boli dobrí a dynamickí.

Poslední na stage vyšli THALIDOMIDE. Túto kapelu som tiež doteraz nepoznal, ale v ten večer ma zabavili rozhodne najviac oni. Muzika hlavne s elementami starého US hardcoru 80-tých rokov v kombinácii s punkovými postupmi ma dostala. Bolo to svižné, našlapané a pestré. Ich muzika sa nebála experimentu, ale pritom si stále zachovala HC feeling a punkovú intenzitu. THALIDOMIDE zahrali výborný set, počas ktorého spevák aktívne komunikoval s publikom, ale nebrzdil samotnú show. Týpci si koncert užívali, hýbali sa a mali celkovo dynamický prejav. Hluk sa valil a pot tiekol. Výborná show, ktorá ma hneď donútila obstarať si jednu LP. Vyfasoval som predposledný kus za osem eur, k tomu ešte dve CD zadarmo a nejaké nálepky. Viva la punkové distro!

Koncert prebehol mimoriadne rýchlo, až nezvykle. Samozrejme som v klube ešte nejaký čas pobudol, dal nejaké drinky a cannabis. Celkovo to bola vydarená akcia, ono ostatne Kuko vždy pritiahne niečo zaujímavé. Takisto návštevnosť bola relatívne dobrá si myslím, tak ostáva dúfať, že Kuko bude mať motiváciu aj najbližšie nám sem priniesť nejaké dobroty.

Tento report už bol zobrazený 569 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 1.38