So 24.8.2019
DAVOVÁ PSYCHÓZA (SK), BESNA (SK), CONCUSSA (SK), WASTAGE (SK), AS THEY RISE (SK), HEVER - (CZ), FAT (SK), -273.15 (SK)

Svidník , Areál minigolfu

2.50 €

(8.6.2013) SEDEM MINÚT STRACHU, ZPP BAND, MINDFUCK, RADIATION, ABORTION, MORKHIMMEL - Dubník (report)
Pre lokálnu scénu v Žiali nad Hrobom sú koncerty na Dubníku už celkom zabehnutou tradíciou a tak som si povedal, že aj ja sa tam teraz vypravím. Jednak som si chcel vyhodiť reklamu na moju akciu, taktiež som si chcel pozrieť sety niektorých kapiel. A hlavne som chcel zažiť jeden večer na Dubníku a nasať jeho atmosféru, v tomto prípade špecifickú opičiu atmosféru – celý koncept sa totiž niesol v znamení opíc, primitívov a banánov.
Na miesto prichádzame kolo pol ôsmej a moje obavy, že vzhľadom na počet kapiel sa už bude hrať, boli prudko prehnané. Na mieste sa poflakujú ľudia a kapely, všetko pôsobí dojmom, že sa niet kde a kam ponáhľať. Odpaľujem brčko a čakám na zahájenie večera.
Ako prví nastupujú o pol deviatej 7 MINÚT STRACHU, ktorí pri tejto príležitosti pripravili špeciálny narodeninový set. Do pozadia sa púšťajú nasamplované opičie zvuky a kapela zahajuje 7-minútový noise teror. Set je pestrý, má hlavu a pätu a chalani ho odohrajú s opičím maskami. Noisecore v ich podaní má zakaždým baví. Tento set bol nahraný a čoskoro sa dočkáme vydania pravdepodobne na MC. Ja sa teším ako na ďalšie sety, tak aj nahrávky od tejto, na naše pomery, netypickej kapely.
Ďalší sú na rade ZPP BAND, kapela, ktorú som nepoznal a ani nevedel, čo hrajú. Išlo o lokálny bigbeat band, ktorý ma nezaujal a bohužiaľ musím povedať, že dramaturgicky by sa hodil inde, respektíve v inom čase. Po noisecore, ktorý trval pár minút, nechať hrať hodinu kapelu s úplne iným zameraním, než je zvyšok, bol dosť odvážny ťah. Rišo mi však vysvetlil dôvody, pre ktoré tu hrajú a všetko je OK, len to načasovanie mohlo byť iné.
Po nich nastupujú MINDFUCK. Na ich set sa teším a nie som sklamaný. Výdatný, besný grindcore, ktorý sa krúti v poriadnych otáčkach a ničí všetko po ceste. Grindcore trio nakladá, čo sa do nás zmestí. Pri ich sete si naplno uvedomím, že akustika miestnosti je tragická a zvuk tým troška trpí, ale Libor odvádza kvalitnú robotu a zvuk je aspoň prehľadný, keď už nie čistý. MINDFUCK odohrajú kvalitnú show a potvrdia si u mňa status jednej z najzaujímavejších grindcore kapiel, ktoré nám tu pobehujú.
Štafetu preberajú RADIATION, mladí thrasheri z Bratislavy, ktorí okrem samotnej muziky prezentujú aj image, ktorý k tomuto štýlu prislúcha. Ich hudba bola našlapaná a odohratá s nasadením, ale nemôžem sa zbaviť dojmu že kapela len recykluje, čo bolo už veľakrát zahraté. Show je ale svieža, hraná od srdca a energická, čím chalani dohnali ten kúsok nedostatku originality.
Nasleduje ABORTION, o ktorých som už písal v minulom reporte z Lučenca. Opätovne to zhrniem: po výmene na poste bubeníka majú chalani za sebou neskutočný stroj, ktorý kapelu tlačí intenzívne dopredu. Na celom výkone je to badať. ABORTION predstavia veci z nového splitka s ČAD, ako aj veci, ktoré vyjdú čoskoro na splitku s GRIDE. Lepra, nekorunovaný zabávač večera nielen na pódiu, medzi songami hádže spolu s Liborom povestné frky a tak je ich set nielen výborný, ale aj vtipný. 25 rokov a stále majú čo povedať.
Po nich nastupujú MORKHIMMEL. Na ich set a kombináciu temného metalu a punku som bol špeciálne zvedavý. Štúdiové nahrávky poznám, ale nejako extra ma nezaujali a tak som bol zvedavý, ako obstoja naživo. Navyše sa na mne začínala podpisovať únava. MORKHIMMEL ma však celkom vytrhli z letargie. Ich set bol ucelený, dotiahnutý a zohratý. Napriek tomu, že ich štúdiové nahrávky ma neoslovili, naživo mala ich hudba väčšie grády a, aspoň mne, pripadala zaujímavejšia.
Po tomto sete je už pokročilý čas tri hodiny a tak sa rozhodnem, že areál opustím. Je treba ešte šoférovať domov. Zvyšné kapely (náhradníci BASAL BANAR a SUPRAPHONE FAMILY) som už tým pádom nevidel. Celkovo môžem povedať, že akcia mala super, takmer rodinnú, atmosféru a bola plná príjemných ľudí. Jedinými mínusmi boli akustika miestnosti a dramaturgia večera. Vzhľadom na počet kapiel a nevyhnutné zmeny na pódiu medzi ich setami by som odporúčal začať akciu skôr. Aby aj tí, čo neplánujú prespať, alebo tí, čo nemajú tak kvalitné vstrebávanie THC či alko pochutín, mohli vidieť kompletný line-up. Každopádne to však bola vydarená akcia, špecifická svojho druhu. Pre nás, pre opice. U!

Tento report už bol zobrazený 510 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 1.5