2.50 €

(3.4.2013) BARNEY GUMBLE, ANTIMELODIX, MINUALA - Šurany, La bugaňa (report)
Zbúchať turné v dnešnej dobe je už viac-menej otázka konexíí, zdatnej komunikácie a šikovnosti. Mnohokrát ide hráčska zručnosť a celková kvalita hudby na vedľajšiu koľaj. Avšak nie v tomto prípade! Chalaniská Špendlík, Moky a spol. sú v poslednej dobe dosť aktívni aj na poli organizovania koncertov a ak sa nemýlim, spravili u nich doma asi tri koncerty a všetky tri boli výborné. Dnes je to síce s návštevnosťou skromnejšie (odhadujem to asi zhruba na 30-35 osôb), no v porovnaní so včerajškom(v Bystrici bolo na nich vraj 10 platiacich) je to celkom slušné. Prví sú BARNEY GUMBLE. Videl som ich už nespočetne veľa krát. Našľapaný hc-punk, zahratý osobito a s nadhľadom. Ostatne tak, ako som si u nich už dávno zvykol :). Mám taký ciťák, že miestami prtvrdili a v ich skladbách sa tu a tam objavujú pasáže, hraničiace s crustom. V budúcnosti by sa malo objaviť nejaké to multi splitko, tak som zvedavý, čím ma prekvapia. V hľadisku je to dnes podstatne menej zaujímavé, ako na (provizórnom) javisku. Aspoň ten vlažný potlesk čo – to zachraňuje. Inak pohoda, a ja len dúfam, že Gumbláci dokopú svoje hudobné teleso aj do odľahlejších, menej prebádaných územíí. Krátka pauza, strávená pri pulte a už počujem prvé tóny, tentokrát ale z nástrojov ruských padrugov :) ANTIMELODIX drtia solídny metal crust. Niečo v štýle DISFEAR. Nie je núdza o brutálny dunivý zvuk, občasné spomalenia v takom tom "portlandskom" duchu, metalové sóla a samozrejme hrubý, ruský spev. Kapela si to aj napriek "ne zdivočelému" publiku užíva, ako aj my, prizerajúci sa. Teda občas jeden napitý maník vbehol medzi ľudí a snažil sa rozvíriť kotol. Keď mu to nešlo, tak sa z trucu jebol na zem a začal trénovať zápasenie vo voľnom štýle, akurát bez sparing partnera, to ho asi po čase prestalo baviť, tak sa snažil niekoho stiahnuť so sebou :). Neva, aspoň bola prdel. Posledný sú MINUALA. Ani o nich som v živote nepočul. Kapela v zložení basa, bicie, gitara mi doslova vytrela zrak! Kurevsky premakaná záležitosť! Muzikálna suverenita, hudobné nápady a vychytávky, ktoré však vôbec nepôsobia samoúčelne, ale zohrávajú kľúčovú rolu, dotvárajúcu celok. Kombinácia rýchlosti, smutných, pomalých pasáží, nespútanej agresivity a naliehavý dvoj spev, nadávkovaný s lekárskou presnosťou bez toho, aby tam bola cítiť nejaká šablóna. Štruktúra skladieb mi prišla dosť náročná a komplikovaná. Ale to mi vôbec neprekáža. Práveže mám rád, keď kapela stojí o to, aby znela profesionálne. Mimoriadne robustná záležitosť, ktorá ťa chytí a nepustí! Kapelu vôbec nesralo, že je obklopená iba hŕstkou poslucháčov. Naopak si myslím, že tá komornosť len pridala tej jedinečnej atmosfére. Dosť som tam cítil vplyv TRAGEDY, EKKAIA, REMAINS OF THE DAY a pod. Ale o žiadne imitácie sa nejedná, MINUALA si nekompromisne razí svoju vlastnú cestu hudobnej originality. Ufff. Dávno sa mi nestalo, že by ma kapela takto odrovnala. Navyše úplne neznáma. Veľká škoda, že si chlapi nedoniesli distro. Nejaké tie dengy na tú epku by sa iste našli. Predsa je to len hudba, ktorú treba vstrebať viacnásobne, aby jej poslucháč prišil na koreň. Touto cestou by som aj rád apeloval na ľudí, aby sa nabudúce nenechali odradiť od koncertu, aj keď je v praconý deň a na kapely, ktoré nepozná. Môže byť veľmi milo prekvapený, pdobne ako ja.

Tento report už bol zobrazený 496 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5