14.2.2012 KEN MODE, CIRCLE TAKES THE SQUARE, KYLESA; Kodaň, Beta

Autor: Sajmon | Počet videní: 696

Utorok, klasický, usnežený a chladný februárový deň. S jedným malým rozdielom, v Bete sa koná pre mňa dosť zaujímavý koncert. Chystám sa naň už asi cez dva mesiace, pôvodne som chcel cestovať až do Stockholmu, no nakoniec som na webe objavil aj dva koncerty na území DK, konkrétne v Aarhuse a Kodani. Takže sa mi cesta zo 600km skrátila asi na 4, čo viac si priať? No asi dva dni pred oficiálnym začiatkom koncertu navštevujem oficiálnu stránku, kde bol pod koncertom nápis Udsolgt, takže posielam e-mail, či sa vlastne na koncert dostanem. Odpoveď sa nedostavila, zostalo čakat a veriť, že lístky budú predávať aj na mieste. Takže v inkriminovaný deň sadám na bike (uz mi chýba myslím len lodná doprava, heh) a vyrážam smer Amager, cesta trvá 25 minút totálne šuntavým tempom. Prichádzam asi 19:15, začiatok mal byť o 20:00. Pri vstupe stretávam nejakých Švédov a pýtam sa na situáciu, všetci mali lístky a nevedeli, či ma dnu vpustia bez. Asi po polhodine mrznutia vonku otvorili Betu a čakalo ma nepríjemné prekvapenie, klub má kapacitu 150 ľudí (státie), chlapík pri vchode mi oznámil, že s tým nemôže nič spraviť a lístok som si mal od niekoho zohnať, márne som sa mu snažil vysvetliť, že moje bydlisko je 1 200 km juho-východ a o tomto systéme som nevedel. Tak som sa postavil von a zostala mi len iskrička nádeje. Asi som sa chcel na koncert naozaj veľmi dostať, po ďalsej polhodinke prišiel chlapík a po dánsky sa spýtal prečo stojíme vonku, nejak som zaznamenal slovo lístok a začal som pičovat, že celá situácia je k hovnu, tak vytiahol angličtinu a hneď nato aj lístok z bundy, mal jeden navyše, dokonca mi ho stretil pod cenu. Tak som celý natešený napochodoval dnu, zábava sa mohla začat. Asi o 5 minút začala hrať predkapelka, KEN MODE, hardcore/noise/sludge z kanadskej Manitoby. Vidím ich prvý krát a jednoznacne odporúčam. Zvuk bol naviac po celý koncert naozaj skvelý. Úžasne mi sadol aj vokál. Akurát ľudia sa len pohupovali. Čo zahrali nenapíšem, lebo neviem. Po nich už nastupuje kapela, kvôli ktorej som sem prišiel. CIRCLE TAKES THE SQUARE zo zámoria, Savannah, Georgia a ich experimentálny screamo/hardcore, ktorý som spoznal vlastne len nedávno, je tomu možno rok. No po prvom počutí som ich raz chcel uzrieť naživo, podarilo sa. Naladili inštrumenty a odpálili to prvou skladbou "Enter by the narrow gates" z nového albumu "Decompositions - vol.I chapter.1 Rites of initiation". Nový album sa mi páči, no myslím, že na "As the roots undo" sa nechytá, tak som sa tešil hlavne na skladby zo staršieho počinu. Hneď potom zahrali "Crowquill zo staršieho albumu, super! Skvelé inovatívne prvky a veľmi energické výkony ženskej aj mužskej časti kapelky. Tretiu skladbu zahrali "In the nervous light of sunday" + dve ďalšie, ktorými si nie som úplne istý. Po nich už nastúpila ďalsia kapelka, KYLESA, ktorú poznám vďaka Mišovi, nechce sa mi hľadať presný dátum. Bolo to počas Obscene society 2010 v Hradci Králové, kedy si tam tuším kúpil ich dosku a ja som sa ho pýtal, čo je to za muziku. Špecifikácia? Sludge/hardcore, staršie veci možno viac do crustu s plnou paletou rôznych efektov, napočítal som ich asi 30 :) ... Sami seba vlastne neradi škatuľkujú, nazveme to teda alternatívou. Hoci som prišiel hlavne kvôli CTTS, tiež ma zaujímalo, ako zahrajú a bol to naozaj zážitok. Začali skladbou "Said done", pokračovali "Only one", "Tired climb". Medzi tým sa mi podarilo predrať až dopredu, bol som hrozne zvedavý na prácu dvoch bicmanov, neviem či som už videl kapelku s dvoma bicmanmi, ak nerátam SAFRI DUO, ktoré myslím tak frčalo pred... xy, neviem koľko rokmi ... :) No nikto len tak nepostával na mieste, gitarista naviac po celú dobu pracoval s už spominanými efektami, Laura drtila gitarku a doplňovala to ohromným vokálom. Bassgitarista sa snažil baviť ľudí pod pódiom, raz sa chcel aj zodvihnúť na stage diving, no ľudia nejak nechápavo čumeli, stáva sa. Po veľmi dobrom výkone zmizli z pódia a ľudia si ich ešte vykričali a vytlieskali naspäť. Odohrali skladbu "Where the horizon unfolds", ku ktorej majú aj klip na jútube a odišli. A aby som nezabudol, synchronizácia bicmanov bola fakt udivujúca, dobre sa na to pozeralo a ešte lepšie počúvalo. Spokojnosť. Okolo polnoci sa dohralo a šlo sa domov. Dovidenia nabudúce. A aby som nezabudol, ak raz pôjdete do Bety, kúpte si lístky v predpredaji! ... Lebo vás dojebú ako malých chlapcov.