12.00 €

BIOS, HEVER, UNIFORM (17.7.2019, Košice)

ETERNAL GODFUCK, NABOSOPOSKLE, HEVER, SKLÁDKA, DVERE, PURE CONFUSION (16.7.2019, Košice)

NAŠE ANO MC

Biosphere #3 + #4 / 2002

(24.4.2011) THORWALD, THE FLAME STILL BURNS, BARNEY GUMBLE - Košice, Collosseum (report)
Aj keď je tu už jeden report na tento koncert, dovolím vám nazrieť aj na môj pohľad z akejsi organizačnej stránky. Nebudem tu ani vypisovať nekonečný zoznam kapiel, ktoré mali na tejto akcii hrať, lebo sa menil ako aprílové počasie. Nakoniec sa zostava ustálila na domácom THORWALDe, kamošoch the FLAME STILL BURNS a BARNEY GUMBLE, ktorí zaskakovali za momentálne stagnujúcich SUFFERING MIND, takže sa hlavnou hviezdou stali LYCANTHROPHY. Všetko vyzerá byť ok, ozývajú sa hlavne cezpoľní, že prídu navštíviť naše mesto. V sobotu mi však prichádza mail, že bubeník Ondra z LYCANTHROPHY je chorý, ale že sa nič nedeje a vyrážajú na cestu. Ešteže tak. V noci mi prichádza SMS správa, že je Ondra úplne v piči a ledva odohrá koncert v Trenčíne. Paráda, nálada mi poriadne klesá, ale beriem do ruky telefón a pokúšam sa stiahnúť nejakú kapelu, ktorá hrá s nimi v Trenčíne. Aspoň aká-taká adekvátna náhrada? Nikoho sa mi nedarí stiahnuť smerom na východ, skúšam ďalšie kapely, ale nikto nemôže, resp. nikto asi nie je taký jebnutý ako ja. Rozmýšľam teda, či rovno nezrušiť celú akciu, ale idem do toho, aspoň uvidím známe tváre z juhu. Po zverejnení informácie, že LYCANTHROPHY neprídu, mi celý deň ľudia volajú a píšu, že neprídu. Je mi jasné, že to bude viac komorné ako som zvyknutí. Aj tak varíme a stretávame sa s Južanmi, ideme na pejvo a srandujeme aspoň o účasti. Strih. Osem hodín večer, prví začínajú THORWALD, ktorí aspoň pritiahli zopár miestnych. Brutálny gore grind s dvoma spevmi a klepačkami. V domácich Košiciach hrajú pomerne často, takže si sa už s nimi určite stretol na nejakom grindovom koncerte. Len tí ľudia mohli ísť viac dopredu. Na konci cover od STORMTROOPERS OF DEATH aneb S.O.D., výborne! Dík aspoň za túto "verejnú skúšku". Po nich the FLAME STILL BURNS, ktorí to tu pekne rozmrdali pred dvomi rokmi, ešte so speváčkou. Čo napísať o tejto kapele, ktorá s prestávkami alebo bez, pekne vymetala našu republiku. Namiesto speváčky dnes doviezli pôvodného speváka, ktorý dostatočne zastúpil Sašu. Škoda len toho rozbitého mikrofónu. Hlavne staré skladby zo sedmičky som si brutálne užíval. Miestami sem tam začal niekto poskakovať so mnou, ale nič brutálne, čo by sa zapísalo do knihy Zábava a zmrzačenie. Neoddeliteľnou súčasťou boli Pipove predslovy. Bez toho by to podľa mňa nebolo ono! Záver patril služobne najmladšiemu BARNEYmu GUMBLEovi. Zo zostavy sa vymenili sa len "stojany" na basu a mikrofón. Od začiatku nabitý pozitívny hácepánk. Playlist šiel pekne zaradom ako na deme, pesničky okolo minúty o ľuďoch závislých na automatoch, o futbale atď. Hlavne rýchlo, žiadne zbytočné trojminútové sóla, len basa bola kúsok privysoko. Zaužívaný stereotyp preťalo až reggae (trochu nestíhačka v speve) a cover od BLIND RÄTTVISA. Skladba "Ffud", kedy sa vymení bubeník so spevákom a text tvoria iba kapely, ktoré hrali na tomto festivale, bola podľa ohlasov najlepšia :) Rozumieť bolo iba ILÚZIA, fľaša a stále posledné kapely v slohe. Tešil som sa aj na cover od NONCONFORMIST, určite by to u nás Zločinec nespieval sám. Po koncerte nasledovala v Košiciach nezvyčajná aktivita (robí sa niečo okrem pitia?), a to ochutnávka a "súťaž" štipľavých jedál. Síce tam boli iba tri exempláre (feferónkový šalát s olomouckými syrečkami = brutálna vec!!!, sushi a sója v štipľavej paradajkovej omáčke, všetko bez MÄSA!), ale nejak sa začať musí. Na ďalší rok toho dúfam bude oveľa viac.
Veľká vďaka patrí všetkým tridsiatim ľuďom, čo prišli, aj bez účasti "hlavnej" kapely, nečakal som ani toľko, THORWALDu za požičanie aparátu a Južanom za ochotu dôjsť takú diaľku a nezabudnuteľné okamihy v Senior klube. Uvidíme sa!

Tento report už bol zobrazený 672 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 1.29