MAKE X PEACE (CZ), INCRIMINATE (SK), HEVER (CZ)

Trnava, Kubík

CERELITIDA #7
4.00 €

YLVA, ELR, AMENRA (10.11.2019, Košice)

(22.10.2010) CISTERNA, NEKULTÚRA, NAČO NÁZOV - Bratislava, Randal (report)
V poslednej dobe som si Bratislavu celkom obľúbil, čo sa týka koncertov, na Načo názve som prakticky vyrastal a v Randali som ešte koncert nevidel. Tak som si vymenoval dostatok dôvodov na opätovnú návštevu hlavného mesta. Tak teda Frankovka do batohu a ide sa na vlak. Cestá s osobákom trvá mrdne dlho ale to vínko mi to nudné cestovanie skracuje. Dorážame do Blavy, tam si nás vyzdvihuje istý číratý sprievodca. Tak sme teda konečne v ciely, platíme vlez a dávame pivko. Dnešný program otvárajú chalaniská, ktorý si zvolili názov Cisterna ( to čo???). Hudobná produkcia sa kolísala asi niekde medzi…..no dosaď si hocakú domácu, priemernú punkovicu a máš to. Nejaká éxtrémna originalita tu nehrozí. Tuším hrali aj nejaké vlastné songy, ale bolo mi to vlastne dosť jedno, podobne ako ďalším piatim prizerajúcim sa. Po niektorej skladbe ich jeden odvážlivec prekrsťuje na Socky. Hmm. Tento výraz medzi punx dosť letí asi ako u hoperov si zabil. No nič, na záver odznie cower od Ramones. Ale tak chalani toto som naozaj nečakal. To som však už dávno kvasil pri pulte. Po tomto jedinečnom hudobnom zážitku mi hádam spravia chuť chalani z Nekultúry. No túto kapelku som nikdy nepočúval, ale spravili mi celkom radosť. Dobrý, príjemný rock n roll punk. Aspoň tak si na to pamätám. Ale ak si dobre spomínam aj ľudia sa konečne začali baviť. Po tomto, dovolím si skonštatovať celkom vydarenom sete nasledujú tí, kvôli ktorým som sa sem vlastne drbal. Áno, nekecám, Načo názov mám vlastne veľmi rád, aj napriek tomu, že ma od nich bavia vlastne iba posledné dva albumy. Okrem toho na mňa z toho pódia pôsobili mimoriadne prirodzene a úprimne. Jeden z ich najdlhších koncertov odštartovali skladbou z ich prvotiny Komu že lepšie, Odsúdení falošnými bohmi. Čo je premňa z tej dosky asi jeden z najpočúvanejších songov. A pod pódiom to konečne začalo vyzerať ako na punkovom koncerte, pár plešiek aj číratých tančilo, pogovalo ako o dušu. Zvuk podľa mňa celkom solídny a Jožkove inteligentné príhovory mi prišli tiež veľmi sympatické. V polovine setu nastala menšia prestávka, na cikanie,či prípadnú kúpu piva. A jelo sa ďalej, druhý level otvára flák Vadí nevadí, ktorú si spolu s Jožkom odspieval aj organizátor festu Pankáči deťom. No aby som bol stručný, najviac ma potešili songy ako Vojnou za mier, Maňána, Shitheads, Roky života. Teda hlavne songy, ktoré kapela splodila už v tom neskoršom veku. Ktoré sú predsa len viac z reálu. Párkrát som sa dokonca pristihol, ako si tak skackám sám pre seba. Žeby pogo??? Hitovky ako Komuže lepšie som prenechal tým mladším ročníkom. Myslím, že atmosféra aj koncert sa mi zdal viac ako vydarený, žiadne potýčky ani rvačky som nepostrehol. Takže ďalší bod k dobru. Akurát tie ceny sa mi zdali dosť nekresťanské. Uznajte sami. Hruška za euro pade sa mi nezdá ako rozumná investícia. Ale čo narobíme. Po after party sa temer po štvornožky plazíme na stanicu, kde sme boli neskôr vystavení velice nemiestnym, arogantným a uštipačným poznámkam od akýchsi hop hoperov z piko drumm party. Hmm, takže Jožko a spol. song Hip hop generation, nebol tak úplne od veci. Česť výnimkám ( Moscow death brigade forever). No ale ako to už býva v rozprávkach zvykom, všetko dobre dopadlo. Teda pri flaši tvrdého, ktorú nám títo rapujúci chlapci ponúkli. Pcha…a že alkohol nič nevyrieši.
PS: Kapele NN želám veľa šťastia v kapele ale najmä v rodinnom a profesionálnom živote. Nejakú dobu ich žiaľ neuvidíme, nakoľko bol toto zatiaľ ich posledný koncert, fungovanie kapely sa pozastavilo na dobu neurčitú. Fňuk.

Tento report už bol zobrazený 598 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5