LIDSKÉ ZDROJE (CZ), MOMMY IS MENTAL (CZ), PRACH (SK)

Bardejov, Bašta

CERELITIDA #7
4.00 €

Nö fest 2019 (22 - 23.11.2019, Horná Lehota)

(8.10.2010) DIE HARDS, SEE YOU IN HELL, ADACTA - Bratislava, Obluda (report)
Ale nám ten čas beží, nemám pravdu? Slávna Adacta oslavuje okrúhlu desaťročnicu a ja si to v žiadnom prípade nemienim nechať ujsť. Som však nútený vyrážať krátko po šichte. Tieto naše Slovenské železnice zjavne serú na môj súkromný život. HEHEHe. Ale dosť pesimizmu, pred nami je skvelý večer. Takže v Oblude sa ocitáme okolo tej ôsmej hodine večernej, a nikde ani noha??? To je mi podozrivé. Takto vyzerajú koncerty u nás v Komárne. No moc to neriešime, nakoľko tu máme k dispozícii fľašu hrušky a smelo sa do nej púšťame. Pomaly sa to tu konečne začína zapĺňať ľuďmi. Oficiálne sa teda začína krátko po deviatej. Začínajú to do nás hustiť Šurančania Die hards. Hrajú v zložení gytara, basa, bicie. Bubeník zároveň aj spieval. Myslím, že kapela podala solídny výkon. Zvuk v pohode, nasadenie taktiež. Týchto ľudí to kurevsky baví, čo je veľké plus a samozrejme aj to, že hrajú u nás veľmi málo rozšírený chaos punk. Chalani si tykajú s českými bratmi Climax a Mad pigs. Takže porovnávanie s nimi je docela na mieste. Miestami dosť dravé, melodické a hodne chytľavé refrény robia svoje. Ľuďom sa to evidentne páči a väčšina z nich prikyvuje hlavy do rytmu. Nasleduje môj obľúbený song FOAD, ktorý je z neznámych dôvodov venovaný mne. Wauuuuuuuuuu. Díki Michale. Spokojnosť na pódiu aj pod ním. Akurát bacha na struny a paličky hoši. Po vystúpený sa ide na pivo a poldecáky a okupácia distra. Ukoristil som si najnovšie splitko See you in hell a Contrastic attitude. Po krátkom kochaní sa z nového úlovku sa už ladia Brnenskí Japonci See you in hell. A to som už totálne nažhavený, lebo Českých Japoncov ja rozhodne môžem. Ich set otvára song V zajetí, zo splitka s Crow. Prevažne celý úvod sprevádzajú skladby z ich aktuálnych splitiek z Japonskými spolubojovníkmi. Samozrejme sa čerpá aj z veľkých dosiek Útok a Umět se prodat. Vlastne je jedno čo konkrétne hrali. Ide o to, ako. Skrátka s totálnym nasadením. Chlapom to ťahá už nad tridsať, ale do starého železa v žiadnom prípade nepatria. Fakt dole klobúk. Nemôžem zabudnúť ani na herecký výkon speváka Jožku, ktorý to sakra umí rozjet, a užíva si na pódiu každú sekudnu. Akurát ma mrzelo, že pod pódiom to bolo dosť sterilné. Väčšina osadenstva sa zdržovala v úzadí a ocenila kapelu akurát slušným potleskom, prípadným písknutím. Spevák Jožka ani veľmi netajil sklamanie a snažil sa občas ľudí aj vyzvať do tanca. „ Sakra lidi, to si sem rovnou doneste židle“. Po skladbe Dny to SYIH hodlajú zabaliť ale po nátlaku publika zahrajú jeden prídavok. Vtedy mi ta jeden ultrafanúšik začne tlačiť do hlavy, aby sme Jožku zdvihli. Tak mu hovorím, že nedbám, ale nech zoženie aspoň ešte jedného zdvíhača. Tak ta nabehneme Jožku zdvihneme .......aaaaa......skladba akurát skončila. HAHAH, no nič stáva sa. Dávajú sa do tela ďalšie kořalky a pivá, a ja už mám vážne obavy, že dnes triezvy nebudem. No pomaly registrujem hlavnú hviezdu večera. Adacta tu veru má silnú základňu fanušíkov ( šak Blava ne??), a tak to vyzerá, že aspoň tu sa bude hýbať viac ako len hlava a krk. Nemýlil som sa. Ľudia šalejú, lietajú a tak ďalej. Hrajú sa songy z ich nového počinu z aktuálnym spevákom Gargameľom. Na jeho atypickú farbu hlasu sa zvykalo pomerne ťažko, ale po čase som zistil, že sa do zvuku kapely dokonale hodí a čo je veľmi dôležité, je zároveň aj veľkým fanušíkom Adacty, čo sakra vidieť. Po songoch ako 9 hráčov, Stratení v živote či Popol a prach, prichádza Simona a spieva s Gargameľom niekoľko songov. Nechcite vedieť ktoré konkrétne, nepamätám sa, viem však, že to znelo hovadsky dobre a myslím, že by to potešilo kopec ľudí, keby to zloženie bolo stále. Po duete ostáva na pódiu iba Simona a užíva si svoju žaslú slávu v podobe sólovo odspievaných songov z prvých dvoch dosiek. A ja prichádzam na to, že Simone môže v speváckych kvalitách konkurovať naozaj málokto. Po nostalgických spomienkach sa na výslnie vracia Gargameľ a dohráva sa nový album Amen, ( ten mimochodom obdržal každý platiaci, takže tie 4 eurá naozaj nebolo veľa). Samozrejme nemožno zabudnúť ani na zlatý klinec programu v podobe Datru z Rozporu a zváračskými okuliarmi na očiach, aby nám odcoveroval hitovku od Motorhead Ace off spades. Ale to som bol už úplne vožralý, spotený a uťahaný. Známka dobrej akcie jednoznačne. Takže nezostáva mi nič iné, iba popriať Adacte ďalších desať rokov crustenia.

Tento report už bol zobrazený 603 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5