2.50 €

(2.9.2010) GATTACA, THE FIGHT, JUST WENT BLACK - Bratislava, Obluda (report)
Prvý školský deň a ťažké vstávanie. O šiestej som prišiel z nočnej a tá smiešna hodinka, ktorú som spal mi viac uškodila ako pomohla. V posteli sa snažím ešte nájsť dôvod prečo neísť, ale odhodlanie zažiť tú zostavu, ktorú dnes Carpath.Bears zostavili :) a fakt, že som od Fluffu nikde nebol všetky argumenty proti zničili (a poviem vám, že časenka u zubára a skutočnosť, že som v Spišsej Novej Vsi boli silní oponenti). Tak balím spacák, kartónový meč a štít a ide sa. Krátko po 10tej stojim na benzinke za popradským Tescom a snažím sa usmievať. Po polhodinke na ľadovom vetre ma berie ružový kamión do Ružomberka. :) Z Ružomberka ma hneď berie chlapík do Žiliny, ktorý si púšťa kecy nejakého motivačného rečníka typu „Aj v tebe sa skrýva génius!“ a rád ako zarobiť svoj prvý milión. Najlepšia jazda ma však čakala zo Žiliny, kde kamionista len kvôli mne na pol minúty zablokoval oba pruhy na výpadovke do Bratislavy. V Považskej na estakáde od únavy odpadávam a budím sa pod Trenčianskym hradom. Aby som tento cestopis skrátil, vezie ma až do Leopoldova, odkiaľ to už dôjdem vlakom. Do Obludy prichádzam niečo po siedmej. Mimo kapiel, organizátorov je tu ešte len pár ľudí. Zvítam sa s Peťom z Carpath.Bears, ďalej skvelý koláčik, kofolka a tlačoviny z distra CxBx. Postupne sa to celkom pekne plní, vstupné platím ako prvý :). Samotný koncert asi takto. Niečo po deviatej ako prvá začína česká Gattaca, mimo iného poskladaná z bývalých členov kapiel ako Lakmé, Dakhma, Nidal, Abstinentia (poslední menovaní stále hrajú). Videl som ich pred dvoma mesiacmi v Žiline, kde vtedy väčšina kapely hrala naboso (resp. len s jednou sandálou:) a svojou hudbou a posolstvom (vegan, drugfree, human liberation) to u mňa vtedy vyhrali. No ale k samotnému koncertu - dámy (spev a basa) pod pódiom a páni hore. Prvú vec, ktorú možem len chváliť, chváliť a chváliť je zvuk, predovšetkým spev. Extra radosť mám zo skladieb z ich nového splitu s mexičanmi Clamant, na ktorý hneď míňam peniažky, čo som ušetril za cestu. Druhá vec je energetické a charizmatické vystúpenie. V obecenstve celkom kľud, len nejaké pokyvkávanie hlavami a podupkávanie. Toto nie je moc tanečná muzika. Prídavok žiadny, ale veď čo mali dať, keď zahrali asi všetko pod čím sú ako Gattaca podpísaní. Zatiaľ čo sa poľskí the Fight pripravujú a zvučia, tak sa rovnako pripravujú aj účastníci kartónovej vojny (kostýmy, masky, štíty, meče, sekery a buzogáne:). Rozostavenie a zloženie kapely podobné ako u Gattacy, obe slečny (rovnako spev a basa) a navyše jeden gitarista dole pod pódiom. Nie je asi od veci poznamenať, že v The Fight bicie obsluhuje Wolfi z Vitamin X. Ešte dohoda s divákmi, že príhovory budú v poľštine a môže sa hrať. Hneď počas prvej skladby strácam štít a ostávam trapošiť len s mečom. Behá sa kolečko, robí sa stena smrti, zdvíhačky a tak podobne. Zábavu len kurví chlapec, ktorý veľmi agresívne kope, rozhadzuje päsťami a strká ostatných. Najprv sa mu jeden snaží dohovoriť rovnakým spôsobom, keď ho proste chytí a hodí o zem, ale chalan to nepochopil a pokračuje. Tak ho nakoniec schmatnú štyria a berú ho stranou. Už som ho ten večer nevidel :). Že sa zľakol a ušiel, neviem. Asi v polovici setu prichádza tank s asi dvojmetrovým delom. Po chvíli z neho ostalo len to delo. Zábava pokračuje, ešte zdvihneme basáčku, dva prídavky a koniec. No a aby som povedal aj niečo k hudbe - taký rýchly, energický hc/punk, kvalitne zahrané. Určite sa oplatí vidieť. Ako poslední sú na rade Just went black z Nemecka. No čo k nim... Môžem len nadávať, že som ich nestihol aj včera v Košiciach. Melodický hc/punk s pochmúrnou atmosférou aj textami. Keď to už stále spomínam, tak tentokrát sa na pódium vošli všetci piati. Hrali staršie, novšie aj najnovšie skladby. Úchvatný prejav speváka. Bubeník šiel síce párkrát mimo rytmus (napr. pri poslednej „Twice as sure“ sa blonďavý basgitarista k nemu otočil a začal sa smiať:), ale nevadí. Dokonaloť sama. Tancuje sa pomenej, nejaké zdvíhačky, balóny lietajú vzduchom a ja cítim, že tých vyše 300 kilometrov, ktoré som dnes prešiel len kvôli tomuto koncertu vôbec nestoja za reč. Po prídavku a rozsvietení svetiel sa rýchlo pobalím a zháňam sa po nocľahu. Opúšťam Obludu a peškom idem na Trnavské mýto, kde stretávam moju dnešnú hostiteľku a kamoša, ktorí sa vracajú z nejakého džezového konceru a spolu pokračujeme taxíkom do Zálesia. Tam mi o ešte jednej ráno táto hrdinná žena, čo o šiestej vstáva do práce robí šalát zo všetkého ovocia a zeleniny čo doma nájde a navyše mne a kamošovi uvolňuje svoju veľkú posteľ a sama ide spať na gauč. Dnes boli ku mne všetci viac než dobrí. A tiež ďakujem karpatským medveďom za vynikajúci večer.

Tento report už bol zobrazený 827 krát!
 Autor: Makho
1 2 3 4 5