15.5.2010 OBSCENE SOCIETY FEST 2010; Hradec Králové, Strojovna

Autor: Michal | Počet videní: 1276

Keď som počul že Skitsystem sa znova dali dokopy a jebú si to do Čiech, bolo v sekunde rozhodnuté - a neodradili ma od toho ani zúriace skúškové boje na akademickej pôde, ani moja permanentná finančná kríza. Nie že by zbytok line-upu nestál za to, ale tak predsa len je to v našich končinách trocha raritnejšia a pre mňa osobne aj dosť zásadná kapela. Po zložitých výpočtoch a kalkuláciách sme došli na to že sa nám viac oplatí ísť autom ako vlakom (keďže s medzinárodnou ISIC kartou mi platia zlavy iba na Slovensku, ako inak), takže sa všetci stretávame v sobotu ráno v Blave a asi o pol jedenástej vyrážame do Hradca Králové. Hneď na začiatku zisťujem že moju vytlačenú gúgl mapu som nechal doma, takže sa plne otvára priestor pre moju navigačnú improvizáciu. Volíme trasu A – po dialnici do Brna a potom smerom na prahu kde sa z nej po pár kilometroch odpájame a vydávame sa po cestách Afgánskeho štandardu. Chyba, chyba. Cesta je úzka, deravá a predovšetkým neskutočne dlhá. Míňame vesničky neskutočnými názvami ako Jívoví, Lastovičky, Suky, Cikháj, Nasavrky a podobne a konečne dorážame do Hradca ktorý si niekolkokrát nedobrovolne obehneme kým zaparkujeme pred klubom Strojovna. Uff.. budova vypadá zvonku ako budova klubu dôchodcov, ale vnútri to už žije. Všade distrá ktoré nás ozbíjali o všetky prachy. Je tu aj vege-bufet kde robia vegeburgre s údeným tofu a vyprážané šošovicové placky so zemiakovým šalátom. Drobné ideme minúť do vedlajšej krčmy, kde mi veľmi príjemný čašník ( touto cestou ho chcem pozdraviť ) říká abych mu „vylízal prdel“, pretože sa mu nepáči moje neustále rozširovanie objednávky – šak náš zákazník, náš pán ,ne? Ok k veci. Priestor sa mi dosť pozdáva. Pódium možno až moc velké, ale priestor akurát. Dosť velký pre masu ludí, no zároveň to pôsobí útulne.

Prvú kapelu ktorú registrujem je dáky grind, myslím že Decomposing manure. Po 5 minútach ma totálne unudili. Nič pre mňa, X krát počuté a videné, ale dosť ludí to bavilo. Ďalšiu kapelu Fear of extinction som bohužial nestihol, prichádzam až na koniec, no nevypadalo to zle – very disbeatful . Nasleduje crustová Risposta, ktorú som už videl v Oblude, kde síce nehrali zle ale trochu ma osobne sklamali. Začali zasa trocha vlažne, no postupne ma to začalo čím viac brať. Mali skvelý zvuk (ako celý fest) a ich hutné riffy v ňom skvele vynikali a ja som sa riadne namotával. Malo to gule! Po Rrisposte nasleduje Mother, ďalšia česká kapela, tentoraz úplne z iného súdka. V kapele pôsobia ex-členovia Thema11, čo je fakt ktorý asi vyhnal všetkých zarytých crusterov a grinderov z miestnosti ,inak si neviem vysvetliť prečo začali hrať pred skoro prázdnou miestnosťou. A teraz prekvapenie – pre mňa suverénne najlepšia kapela večera. Taký pomalší emotívny hardcore, trocha sludge, úžasné nápadité riffy a psychadelické pasáže, neskutočne hyponotické, gradujúce a zasa s tým skurvene úžasným zvukom !!! Popravde mi trocha vadil vokál, ale to už len chybička krásy... KRÁSY! Na konci sa to už zaplnilo a záver koncertu bol absolútne „stunning“ a mne fakt spadla sánka. Ok, všetky moje emócie v sekunde schladil Dobytčí mor, ktorý hral síce len vo dvojici, bez basáka, ale zato mi totálne nakopal prdel. Tiež typ muziky ktorú by som si možno doma nepustil, ale tu to fungovalo parádne. Bol to taký grind reznutý s death metalom a sem tam s hc až deathcorovími pasážami. Bubeník tam dával neskutočné prechody a jebal tam po svojich šiestich čineloch, ale pritom si žváchal žuvačku a tváril sa že sa nič nedeje. Móže byť ! Nastupujú See you in hell, ktorý tu boli reportovaný asi 150x a každí ich už videl, iba ja som ich teraz videl po prvý raz. Z nahrávok ma to teda popravde moc nebaví a vždy mi prišli trocha preceňovaný, ale toto bola parádica. Jednoduché, rýchle a energické, pod pódiom konečne dáky pohyb a spevák by si zaslúžil oscara – toto bola seriózna pantomíma priatelia. A vo všetkom má zasa prsty ten zvuk. A teraz asi tá najvtipnejšia časť koncertu – metalový veteráni Assessor. Gitarista má tu najvyčančanejšiu a najextravagantnejšiu heavymetalovú gitaru akú si vieš predstaviť. Tričko s neskutočne gýčovou metalovou smrtkou, gotické nohavice skrížené so zásterou a okované gotické boty. Husté dlhé šedivé vlasy a vzhľad ako z Talkiena. Basák dlhou kozou briadkou a tričkom fekal party a gitarista a spevák s neskutočne mastnými vlasmi a pivným pupkom – normálne metalové portfólio. Do miestnosti sa hrnú máničky, vo vzduchu vstýčené „paroháče“ a vzduchom lietajú mastné vlasy - show sa začína. A musím povedať že ma to dosť prekvapilo. Bol to poctivý deathmetalový nárez, plný technických vyhrávok a neskutočných metalových póz pri ktorých som chytal záchvaty smiechu. Metalisti liezli na pódium a predvádzali air guitar a skákali do davu svojich metalových kamarátov ktorý ich väčšinou nechytili, pretože boli rovnako nadratý ako oni ... neviem ako moc to bolo myslené vážne, ale bolo to divadlo z ktorého som odchádzal zo slzami smiechu v očiach.

Nasledujú chlapci, čo stáli celý čas vonku v tej neskutočnej zime len v kraťasoch a žabkách. Exotické spestrenie zo Singapuru – Wormrot. Ok, je to nehorázny nájeb, fakt neskutočné tempo a nasadenie, ale mna to tak nebaví. Odchádzam, ale pre objektívnosť dodávam že väčšina ludí to titulovala ako najlepšiu kapelu večera.

Prvé švédske komando Birdflesh prichádza na pódium v maškarnom prestrojení a totálne všetkých ničí svojou hudbou aj humorom. Texty zo životných situácií ktoré poznáme my všetci – šéf ktorého sme strčili do mixéra, plávajúce hovienka alebo o tom, aké to je keď vám žena ureže kúsok vášho penisu. Za každou pesničkou sa nezabudli poďakovať. Pod pódiom totálne šialenstvo, ešte 2x pridávajú a idú do prdele.

Konečne. Po tejto krížovej ceste konečne prichádza na rad Skitsystem. Sála na prasknutie, všetci nedočkavo čakajú, ja trocha s obavami lebo mám pred očami ich posledné vystúpenie pred pár rokmi kedy to totálne dojebali a potom sa pobili. Prvé čo ma prekvapilo že na pódium vyšli len traja. Hm, no čo už kurva. Bez nejakých väčších foriem začnú sypať a ludia sa tlačia pod pódiom jak dôchodcovia ráno pred lidlom. Ale čo to kurva, dáko sa mi nezdá ten zvuk, ktorý bol celý večer taký super. Neviem či je už hluchý zvukár alebo ja ale dáko dobre nepočujem gitaru. Začali sekať hitovky, Det sociala arvet, Stigmata a mne sa to celkom pozdáva, ale popravde, je to také vlažné a niečo tomu chýba. Po pár pesničkách robím zásadné rozhodnutie svojho večera a jebem sa zo zadu skoro až pod pódium. Zrazu sa mi zdá že ovela lepšie počujem gitaru, neviem či to bolo tou akustikou alebo čo. Pod pódiom čistý bodrel, stagediving v plnom prúde, dostávam údery do brucha a oblievajú ma pivom a mne aj im sa to začína ovela viac páčiť. Po chvílke sa riadne rozohrali a mne bolo jasné že fail sa dnes nekoná. Asi po 40 minútach dali poslednú tuším Allt e skit a zmizli z pódia. Ach, zas tie hviezdne maniere do piči ? 10 minut sa nechali volať na pódium a potom sa vrátili vo velkom štýle. Ako nič proti ale takéto formy moc nemusím. Ale bubeník sršal humorom, došiel k mikrofónu a zadrel jeho pamätnú vetu „no speed, no punk“. Čakal som že potom zahrajú Apokalypsens svarta anglar, ale sklamali ma hehe. Pridali ešte dve, moju oblúbenú Alfärd a konec.

Celkovo hodnotím obscene absolut pozitivne, čo ma ale trocha dosť sralo bolo že sa mohlo vnútri fajčiť. Do boha, po každom koncerte som sa von doplazil už fialový lebo som myslel že sa tam zadusím. Ďalšia vec, že mohlo byť predsa len o trocha menej kapiel, kým došlo na posledné, už boli ludia dosť zničený. Inak všetko kóšer. Nalial som do seba nejaké energetické svinstvo a vydal sa naprieč nocou, trasou B – priamou cestou z Hradca cez Svitavy do Brna. Po tejto skúsenosti chcem napísať samostatnú recenziu na dáky dopravný infoserver, lebo české cestné značenie je totálna fraška, ktorá postráda čo i len kúsok logiky a predpokladá že každý vodič ktorý vstúpi na územie ČR maturoval z vlastivedy alebo čo. Ale pri tých nervoch čo som mal, som aspon nezaspal. Doma na Slovensku ma privítala už len víchrica a o šiestej ráno som spokojne s pišťaním v ušiach zalahol do postele.