2.50 €

(15.5.2009) RISPOSTA, RUIDOSA INMUNDICIA, COLD WORLD, MOB47, .. - Brno, Yacht (report)
Mob 47 v Brne? Jasná voľba! Opäť nastupujeme o 6 ráno na autobus Student agency, v neskutočnom počte troch šialencov (až sme mali strach, že nebude pre toľko ľudí miesta v autobuse). Cesta dosť nuda, snažím sa zaspať, ale na vedľajších sedadlách hneď po zavretí dverí, sa rozbaľujú rezne, chlieb so šunkou, takže smrdí celý autobus. Pripadám si ako keby sme šli na nejakú dedinskú svadbu. Nastavujem režim nevnímania a jedným okom pozerám cez okno. Zaspávam, keď tu zrazu je čas obeda a ľudia odvedľa opäť rozbaľujú chleby a rezne. Ty môj kokot. O pol 3 sme v Brne, máme čas, tak sa ideme najesť a pomaly sa presúvame k Yachtu. O 5 tam ešte nikto nie je, Yacht je zavretý, tak ničíme posledné zásoby Šarišu. Motáme sa okolo internátoch a hľadáme potraviny, diskont, hocičo, ale márne. Po veľmi dlhej dobe prichádzajú nejakí ľudia a pomaly sa otvára aj Yacht. Dávame si pivo Holba a útočíme na distrá pánov a dám od Papagajovho hlasatela, Ultima ratio, Hluboká orba a Malárie. Vítame sa so známimi a konečne zliezame aj dole do hernej sály, kde už pomaličky zvučia Resurgo. Sledoval som ich z diaľky, no u mňa veľa vody nenamútili. Taká priemerná krastová kapela, ktorých je poslednú dobu v Čechách neúrekom. Možno je to údel prvej kapely začínať pre poloprázdne publikum. Ťažko povedať. Možno časom budem o nich písať pozitívnejšie slová. Už s väčšou energiou a odhodlanoťou vypaľuje svoj hrubý crustcore Risposta. Ich debutová elpéčka u mňa svojho času dosť dlho ničila gramofónovú ihlu. Odvtedy však už stihli vydať split sedempalec s Reakce na změnu. Risposta sa predstavila už len vo štvorčlennej zostave bez bývalého speváka Vápna. Zastupovali ho gitarista Mira a basák Fin, no podľa mňa viac než úspešne. Síce miestami až chronicky chýbal Vápnov záhrobný vokál, ale zmena je život. Set bol poskladaný z úplne nových skladieb, nič som nepoznal, žeby sa blýskalo na ďalší vinyl? Ja dúfam, že áno. Do Yachtu sa medzitým tepetili ďalší a ďalší ľudia. Skvelé, akurát počet na nejaký bordel. Zatiaľ vydarený začiatok, a to sú pred nami ešte 4 kapely! Pokračujú domáci Mad pigs, ktorí sa vrátili z japonského turné. Či dobili Japonsko to síce neviem, ale do ľudí napierali od začiatku do konca energický a rýchly hard core / chaos punk (to som zas vymyslel štýl). U mňa však pohodička, pivečko a klídek, šetril som sa na hlavné kapely, ale kopec ľudí už na nich vystrájalo ako diví. Hralo sa skoro celé splitko s Destruct, no nechýbali ani staré veci ako "Kecy", ktoré spieval každý z Brna. Haha aj sa to rýmuje. Spevák robil grimasy a šou pri každej skladbe. Ešte venovanie skladby pre momentálne obvinených SS kaliert a je koniec. Keď už je na pódiu 150 centimetrová (no hlučná) Carolina, tak asi všetci vedia, že pôjde do tuhého a uši nám bude láskať Ruidosa inmundicia. Po veľkonočnom ušnom terrore kapiel Gride / Lahar / Rádiolokátor moje uši nejako nesympatizujú s celovečerným bordelom (haha gitarista má dokonca aj tričko Gride). Keď tak o 10 rokov uvidíte na nejakom koncerte pankáča s pomocným strojčekom na uchu, tak vedzte, že to budem ja. Viedeňské komando z EHK squatu to točí od prvej skladby. Hlas na totálne pecky, ale muzika ide ako zo split dosky so Solid decline (tí majú byť v Brne v auguste! Určite dôvôd na ďalšiu návštevu). Fakt masaker koncert. Za neustáleho španielskeho vreskotu speváčky sa ľudia rozhýbali a váľajú sa po hlavách publika. To sa mi páči, to môžem! Skočiť som si bol aj ja haha! Splaš si od nich dosku, pokiaľ ešte nejaké sú! Fakt set ako z dosky. Len mi chýbali aspoň nejaké predslovy medzi skladbami. Všimli ste si, koľko kapiel už na to serie a len tak odsype svoj set? Po nich prichádzajú ich spojubojovníci z Viedne Cold world. Až na pár skladieb z myspace som ich vôbec nepoznal, no majú na svojom konte 3 single, 1 dlhohrajúcu dosku a 2 CD. Navyše prvé akordy zahrali niekedy pred 20 rokmi. Oproti drobnej Caroline je teraz pre zmenu na pódiu obrovský spevák vzrastu vyhadzovať z herne. Cez ich koncert som mal zmiešané pocity, lebo mixovali old school hard core NYC strihu a thrash s totálnou grind core sypačkou, a to takým spôsobom, že jedna pieseň bola taká a druhá taká. Čo hrali Vám asi neposlúžim, skús ich myspace na ozrejmenie, čo tým myslím. Mne sa hlavne páčili tie grindové časti. Po koncerte nám dávajú leták so zajtrajším koncertom Mob47, Ruidosou a Cold world vo Viedni a my rozmýšľame, že celú noc budeme žobrať na stanici, aby sme mali na vlak do Viedne haha. No ideme si nájsť pekné miestečko na Mob 47, kapelou, kvôli ktorej sme hlavne tu. Zatiaľ mám od nich "len" dvojLP diskografiu "Back to attack", ktorá úplne stačí na spoznanie všetkých ich hitov. Starí fotri (hlavne Ake) sa nedávajú zahanbiť vekom a dávajú do tela každému, kto je práve v Yachte. Neviem čo chceš čítať o tomto koncerte, keď si tam nebol. Masaker? Rozjebávačka? Švédsky mangel punk! Tak presne to tam bolo! Nech závidí každý, kto to zmeškal. Set podobný, skôr by som povedal, že identický ako pred rokom v Slovinsku. "Kärnvapen attack", "Religion är hjärntvätt", "Dom styr vara liv", "Why must they die", všetko staré pecky! Tak ako aj tam sa strháva neviazaná zábava (v Slovinsku pri agresívnom pogu spadli na ľudí repráky z pódia, ale našťastie sa nikomu nič nestalo) v podobe stagedivingu, skákalo aj viac ľudí naraz. Na "Stop the slaughter" sa strháva najväčší bordel, s Akem vrieska snáď aj barman. Nakoniec ešte dva krát pridávajú vďaka rozvášnenému publiku, tou poslednou bolo ešte tuším "Animal liberation". Fakt neviem čo tu mám ešte písať, po druhý krát ma rozjebali na sračky a odchádzal som z koncertu s otvorenými ústami. Po koncerte dávame ešte nejaké pivo, vega bagetu a jedna časť výpravy ide k Papagayovi a druhá k Pájovi (dík za nocľahy). A čo dodať? Brno mám veľmi rád, to potvrdil aj tento ďalší skvelý výlet. Cesta domov opäť nuda, adrenalín nám stúpol, až keď sme vystúpili z autobusu a narazili na skupinku "nacionalistov" vracajúcich sa z pochodu, ktorý tu dnes mali. Ale to by bez nich asi nebol výlet. Opäť niekedy v Brne čuráci!

Tento report už bol zobrazený 925 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 2.5