25.4.2009 RUN!, VICE CITY!, SMARTBOMB, OUTBREAK; Bury St. Edmunds

Autor: xsuex | Počet videní: 1036

Velmi necakane sme sa vybrali s Meom na koncert Outbreak, Smartbomb, Run! Vice city! sobota 25. april, The Old maltings, Bury St Edmunds (vychodne Anglicko). Kedze koncerty v Bury St Edmunds nebyvaju tak casto ako kedysi, predsa sme si to nemohli nechat ujst. Koncert bol v The Old Maltings, co je asi pub (neviem nechodim tam, netrapi ma). Celkovo je to dost maly priestor, o podiu sa neda rozpravat, lebo ziadne nie je a plocha urcena na hranie a mosh je asi o velkosti 3x7m,ako jedna vacsia pivnica. Cela show sa mala zacat o 7, tak nejak o 7 sme vyrazili z domu. Cestu sme uspesne absolvovali peso asi za 15-20 min. Ten pub sa zrovna najlahise nehlada, lebo je v jednej malej ulicke, ale urcite to najdete ako kazdy koncert podla ludi. Zideme pekne po schodoch a samozrejme nikto nevybera vstupne, ludi asi 50, pripravuje sa distro. atd.

No asi nic ine nam nezostava ako cakat aspon si pozreme, kto to sem dnes prisiel. Takze tu mame deti v kategori 15-18, ktore sa radia heslom Fasion before Passion. Deti tam bolo hodne, lebo security man rozdaval nalepovacie naramky ludom starsim ako 18 a povedzme si narovinu, velmi malo ludi ich malo. Najnovsie v mode je si roztiahnut si jedno ucho co najviac a potom si tunel vybrat, lebo to roztiahnute ovisajuce ucho vyzera cool. Zase najnovsi hit u dievcat mame vyzerat ako francuszka kurva, ktora sa zabudla ucesat po pojebani v kriku. Vsetko by bolo asi fajn, keby tie holky aspon nejak vyzerali a mali o 10kg menej. Dalej tu mame Americanov, to sa spozna hned ziaden zly uces, proste chlapi hudby ako to ma byt. Po 10 minutach nic nerobenia prisiel za nami James (jediny normalny clovek, ktory robi koncert) a vyhanl nas vsetkych von. Tak sme tam vsetci po anglicky hanging around stali ako kokoti.

Dost o picovinach, dostali sme sa zase dovnutra uz aj so zaplatenim 6 libier na osobu a zacal sa koncert.

Prva kapela Run!. Su to mladi chalani z St.Albans, co je asi juhozapad Anglicka. Je to taka zmiesanina punk, hardcoru a moshcoru. Aspon pre mna to tak vyznie. Dost sa tam da citit vplyv newyorkskeho hardcoru a starsich punkhardcore kapiel. Nie je to zle, zaujmavy hlas, ale este nehraju dlho, treba dat chlapcom este cas. Ved sa mi zda, ze ani jeden z nich nema 18.

Druha kapela Vice city!, to su chlapci z Londonu. Mlada krv, ktora by najradcej vsetko zdestrojovala. Je to mosh hardcore, nic extra. Vyzera to dost na pozu. Osobne mi to moc nesadlo. Mam rada kapely, ktore su niecim ine, ale toto je ako vacsina anglickych mosh kapiel. Ono tyto chlapci z kapiel robili najvacsi bordel. Snazili sa o strasny mosh o typu buchnem minimalne do kazdeho. Vacsinu koncert, co som v uk zazila, bolo dost o kultivovanom moshe (kazdy svoj priestor, chlapci, ktory to vedeli, radost sa pozerat), ale toto bolo dost zle a clovek si naozaj takto moc ten koncert nevychutna, lebo mu davat pozor, ci o niekto nekopne do hlavy.

No kazdopadne Americania vystriedali Anglanov a to uz aj inak vyzeralo. Takze na scenu prisli Smartbomb. Velky rozdiel v kvalite hudby, ale chlapci maju aj toho urcite vela za sebou. Je to klasicky americky skate-punk. Citit velky vplyv kapely Tragedy, strasne vela energie je citit z hudby. Pripomenulo mi to krasne moje 16 roky. Chudak spevak, ktory hra aj na gitaru nemal stojan, tak mu provyzorne prilepili mikrofon o strop (stop je nizko, ved je to prerobena pivnica). Urcite sa mu moc dobre nespievalo. Inak celkovo su to chlapci veseli a dobre sa pocuvaju.

No a posledna kapela vecera Outbreak, ktora mala tour po Europe aj s Comback kid este pred tym ako prisli do UK. Bubenik a gitarista su z kapely Smarbomb. Cele sa to rozprudilo uz pri prvych sekundach hrania, zborove spevy, mosh presne tak ako ma vyzerat poriadny koncert. Energeticky punk/hardcore/thrash s uskriekanym potetovanym spevakom. Jednoduche a vystizne texty zaoberajuce sa problemami doby. Ak tuto kapelku nepoznate, tak odporucam tuto kapelku.

No a tym sa skoncil koncert obliekli sme sa a isli domov a pekny vecer za nami.