So 26.10.2019
ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

CHURCH OF MISERY, CONE FOREST, MIROED (10.10.2019, Košice)

(3.11.2007) HIPPIE KILLER, SEE YOU IN HELL, DUDMAN, NK6 - Žiar nad hronom, Škandál (report)
Košice, niečo tesne pred jednou hodinou naobed. Ledva stíhame autobus, naštastie kúsok mešká. Vezieme sa v buse až traja (fakt hojná účasť, ale ani sa nečudujem, nie každý je ochotný po piatku absolvovať takúto diaľku). Cesta zbehla celkom rýchlo, na ceste vidíme stáť na jednom odpočívadle (teda skôr chlastadle) výpravu z Vranova. Prestup vo Zvolene, kde cestujeme s dvoma thorsteinaristami a behom desiatich minút sme v Žiari. Naštastie zisťujeme, že klub Škandál je ani nie meter od autobusovej stanice. Aspoň sa nemusíme pýtať na cestu a blúdiť po meste ako nejakí turisti. Pred klubom stretávame už spomínanú vranovskú výpravu spolu s kapelou Hippie killer. Dávame fľašku, pivo a ideme do klubu. Musím pochváliť účasť, toľko ľudí sa u nás na východe vidí málokedy asi tak ako zatmenie slnka. Keď je v Škandáli toľko ľudí stále, tak klobúk dole! Radšej sa ani neodvažujem tipovať, koľko ľudí sa zmestilo dovnútra. Vo vnútri sa koná hneď rozoberačka distra, ja však čakám, kým svoje distro rozbalia Japonci. Začína sa takmer presne, čo je vo veľa mestách priam nevýdaný úkaz. Zvedaví ľudia sa zhromažďujú pod kapelou Hippie killer. Kapela spúšta svoj set zložený z výlučne nových skladieb. Spevák Matúš spieva dole, je to predsa len väčší pán, ktorého sa bojí nejedno slušné pódium. Asi sa budem opakovať ako v každom reporte, ale nový materiál je jednoducho KVALITA! Stačí si vypočuť disbítovú "Obeť", "Arbeit macht frei" alebo "Genocída budúcnosti", pri ktorých sa zabávala aj japonská časť obecenstva. Škoda len, že zvyšná časť nebola veľmi rozpálená a pokusy o chaos vpredu boli slabšie. Krátky, ale výborný set! Nečaká sa dlho, návšteva japonského distra, kde majú vážne pekelné vinyly (ešte dobre, že za stanicou bol bankomat :) Štafetu preberá tentoraz Brno! See you in hell! Túto bandu mám veľmi rád, dovolím si tvrdiť, že sa jedná o jednu z naj českých bánd (pozn. podľa súťaže Zlatý slavík 2666). Nedávno sa vrátili z brazílskeho tour, tak som bol zvedavý, či si stamadiaľ doniesli aj nejaké kultúrne vložky. Na moje prekvapenie sa kapela rozrástla o jedného gitaristu (Pája from Festa desperato). Publikum sa už konečne pozbieralo, lietajú ľudia, vrátane speváka, solídny bordel vpredu, padanie na zem, Jožkova skvelá pódiová show .. proste všetko, čo k tomu patrí. Hrali sa vypaľovačky z nového albumu "Útok", ale zaznela aj taká "Umět se prodat". Bohužiaľ sa covery od Radegastu už tentokrát nekonali, ale na konci sa zacaverovala skladba od Dirty rotten imbeciles - "Violen pacification". Fakt nádhera! Opäť menšia pauza na vymenenie osadenstva a na rad prichádza smršť z Tokya...waaa... dlho očakávaní, Japončíkovia menšieho vzrastu a spúšťajú svoje songy. Začína sa peklo zvane kotol, kde plával snáď každý a všetko čo sa nestihlo uhnúť pred po muzike rozbesnenými a hladnými ľuďmi. Dudman so svojím fast core rozobrali nielen celý Škandál, ale podľa mňa aj polku čakajúcich neďaleko na stanici. Mňam. Tak isto ako aj NK 6, ako aj u ich predchodcov bolo jasné, že sa s ničím jebať nebudú, proste prídu, zahrajú veľmi hlasno a krátko. TERROR! Skvelé grimasy v podaní speváka. Aj tak nie nadarmo sa im vraví "bedňáci Gauze", s tým by súhlasilo so mnou viacero ľudí. Tak sa mi zdá, že aj nejaký ten cover od Gauze zaznel ("Children fuck off"). Ochutnávka na www.myspace.com/NK6punks Jedna lepšia rozbíjačka ako druhá. Názvy piesní po mne nechcite, aj tak by vám boli na hovno, keďže väčšina je v japončine. Nájdete ich napríklad na spoločnom singly. Na záver ešte nejaké prídavky, niekoľkominútové zaplávanie si speváka a následne basáka a nastáva ticho. Škoda viac opisovať, neviem či by som vedel nájsť tie správne slová. Japonsko vládne! Žiar nad Hronom vládne! Jeden z naj akcií, ktoré som navštívil! Do odchodu autobusu máme niečo cez dve hodiny, a tak peniaze získané ďalším výberom z bankomatu využívame na nákupy platní a drinkov pre japonské kapely. Hold kombinácia absinthu, becherovky, rumu a vodky sa stala zradná pre niekoľkých Japoncov, a tak sa naša konverzácia mení na japonsko-anglicko-slovenskú hatlaninu, tak radšej odchádzame do autobusu, ktorý nás pomaly ale iste odváža do každodennej stereotypnej reality ..

Tento report už bol zobrazený 691 krát!
1 2 3 4 5