(V/A) SLOVENSKÉ VINYLY NEZOMIERAJÚ 12"

Autor: disbeat161 | Počet videní: 3129

Totalitarianism still continues
Adrik sa v poslednej dobe dosť zaaktivizoval, čo sa týka labelu a distribúcie a táto LP ja zatiaľ posledným zárezom, ktorý má na svedomí. Mňa si vybral za kritika, recenzenta tohto asfaltu tak snáď jeho dôveru veľmi nesklamem.
Prví to otvárajú tatranský vlci Time Of My Life, ktorý prispeli coverom od punk kapely Poopičný Stav, ktorí tuším pochádzali z Kežmarku. Poviem hneď, že ak by túto pesničku hrali práve Poopičný Stav asi by ma veľmi nebavila, na mňa je dosť aj jej text no Time Of My Life ju zcoverovali minimalne dobre, má to celkom aj ich tvár, hlavne pre Kubov vokál, zneje to ako keby sa Time Of My Life rozhodli hrať punkrock s teenegarskými textami s kvalitným zvukom. Druhá kapela Blind Rättvisa pre mňa pecka rovno medzi oči. Doteraz pre mňa absolútne neznáma kapela, ale o to väčšie prekvapenie. Výborne zahrané, výborný zvuk, presne takto to mám rád a nemám vôbec najmenší dôvod, aby som skrýval svoje sympatie voči tejto kapele. Snáď čím skôr budem mať možnosť popočúvať si aj ďalšie veci. Výborné! Výborný disbeat / crust, o ktorom ešte budeme určite počuť. Kumuru....Fero a spol. z Bardejova. Je to tiež pomerne neznáma kapela, ktorá toho veľa za sebou nemá, o to je určite pre ňu úspechom účasť na tejto kompilácii. Pieseň "Zvonkohra" (venovaná pamiatke Vladka Kačmára, sympatické venovanie ktorého je/bol Megashit určite hodný preto čo robil nielen pre Bardejovskú scénu) sa pohybuje niekde medzi alternatívnym hardcore/rockom a prasopalom. Pre mňa dosť nezvyčajná kombinácia no proti gustu žiaden dišputát. Od Zhnitích Rití (Rotten Ass) som ani nič iné ako dobrý matroš nečakal, kedže už som pár vecí od nich mal možnosť počuť. Chlapci sa s ničím nejebú pekne to do mňa nasypú a koniec. Výborné vokály, toto fakt môžem, fakt musím pochváliť ... veľmi rád by som si túto kapelu pozrel aj naživo, ich crust ma naozj baví a vidno že vedia ako ho hrať. Klasický crustový text o vojne tejto skladbe pridáva ešte viac na jej crustovosti hehe. Fakt spokojnosť. Mitch Buchannon? Mne minule niekto povedal, že sa na neho podobám.... Pomalý rozjazd (trošku emo na mňa, ale nič proti) a pekne sa to rozbieha. Vcelku rýchly hardcore, s dobrým zvukom, s dobrými nápadmi, dobrým textom, fakt to znie zaujímavo a hoci takúto hudbu si často doma nepúšťam je to pre mňa prijemné prekvapenie takisto. Chalaniská z Komárna sú mne veľmidobre známi, či už z pôsobenia v Untrmensch De Luxe, alebo v ich predchadzajúcich kapelách Averzia, E330. Žiadne jebanie, ideme na to pekne zostra už od začiatku. Crust jak piča s klasickými postupmi, 2 vokály, 3 akordy, čo viac si priať. Keď som sa dozvedel o rozprade E330 a Averzie bol som trocha sklamaný pretože to boli dobré kapely no TMA a Untermensch De lexu sú za nich rovnocenné náhrady, ak nie ešte lepšie. Poslednými na A strane sú blaváci If There Is A Hope, odkiaľ poznám JC, týmto ho zdravím. Kapela pre mňa neznámou nie je a hoci už nejaký ten pátek nehrajú som rád že dostali priestor na tejto kompilácie, pretože emo kapiel na slovensku veľa niet o to menej kvalitných a medzi kvalitu patrí jednoznačne aj táto kapela. Neviem prečo, ale cítim tam vplyv českých Thema11, ale takisto aj napríklad takých Finger Print a pripočúvaní mi hneď preletala hlavou kapela Disgusting zo Španielska, ktorú tam tiež občas počujem. Príjemné zakončenie A strany.
Béčko otvárajú The Public z okolia Čadce. Túto kapelu poznám už veľmi dlhé roky a priznám sa, že patrili pre mňa medzi špičky hardcoru/crustu, čo sa na slovensku hral. Rešpekt tejto kapele. Ale dosť nostalgických spomienok. Skladba "Canibal Love" je klasika, to čo môžme od Public očakávať. Pomalé riffy sa striedajú s rýchlými výpadmi, do toho sem tam nejaká vybrnkávačka, proste klasický Public, aj keď musím povedať, že už som počul lepšie veci od nich. Možno že to mám ale len málo napočúvané. Fastcoroví Paskuda z Banskej Bystrice prišli, rozjebali ma a odleteli preč. Tomu naozaj nič nechýba, je to rýchle, je to uvrieskané, presné. Spolu s Idiots Parade pre mňa skvost slovenskej fastcore scény. Švárni junáci a švárna dievčina z Bratislavy prichádzajú. Dámi a páni je tu Čad. Kurva ale čo to, aká zmena zvuku, na toto nie som nejak u Pištovcov zvyknutý. "Tourbus teror", piče mňa z toho Pištu raz jebne aj z tých jeho textov. Toto je najlepši textár akého poznám. Ci boha Tourbus Teror ja zemrem. Pesničku by som po hudobnej stránke hodil niekde medzi Vandalov a Čad, taký rock n roll /crust, na ktorý má táto trojica patent. Ilegality? Jednoznačne najlepšia punková kapela na Slovensku a takisto bez hamby priznávam, že na tejto kompilácii sú tiež v popredí pelotónu kapiel. Výborné! Taká energia z toho ide, že piči. Na kvalitný zvuk som si už u Ilegality dávno zvykol, čistý, čitateľný, priamočiary. Hlavne zvuk basy je ako tornádo ktoré niči všetko naokolo. Z Tejto kapely bysi mali brať príklad všetci tí primitívci typu Editor, Konflikt, Horská chata a ďalší, čo označujú svoju hudbu za punkovú. Toto je punk. Rešpekt kurva rešpekt!!!! Rodáci z mojeho mesta Persona Non grata prichadzjú so songom "Choromyseľnosť", ktorý vznikol pri nahrávaní ich prvého dema. Jedná sa o crust/punk ktorý aj napriek tomu, že táto kapela je pomerne mladá nestráca na kvalite. Snáď to chlapcom vydrží, nosy im nevyrastú dohora a o rok sa možno objavia aj na druhom pokračovaní tejto kompilačky. O Untermensch De luxe som už čo to napísal o pár riadkov vyššie, tak len pripojím, že sa jedna o kvalitný crust/punk s výbornými vokálmi. Hlavne ten škriekaci mi pripomína vokál Warvictims. Na koncerte sa síce podobal viac, no aj tu z neho ešte niečo ostalo. Každopádne nič to neuberá na kvalite. Poslednými na záver sú Ilúzia zo Žiliny, kapelka ktorá už momentálne nefunguje, no priestor na tejto kompilačke si takisto určite zaslúžila. Hrali zaujímavý hardcore/punk s husľami, dvoma spevmi, jedným operným. Ten sa mi nejak moc extra nepáči, ale to je len môj názor. Inak je pesnička spoveď veľmi napaditá, tie husle tam dodávajú takú temnú atmosféru. Niečo podobné aj keď o trošku brutálnejšie niekedy hrali Remains Of The Day, ale to len tak pre vzdialené prirovnanie.
Toľko asi snáď z mojej strany, ešte snáď spomeniem búklet, kde má každá kapela jednu stránku, poväčšinou s textom a nejakým kontaktom. No mohlo to byť v lepšej kvalite Adrik, aj keď som počul, že tvoja chyba to nebola. Každopádne veľká poklona za to, že si niečo také vytvoril (samozrejme za spolupráce kapiel a iných labelov), je to príjemná propagácia, hlavne pre tie menej známe kapely a pre tie viac známe je to aspoň prezentácia ich terajšej tváre. Veľa šťastia v ďalších aktivitách!

01. Time of my life - Poriadok v hlave (Poopičný stav cover)
02. Blind rättvisa - Spáľ bohatých
03. Kumuru - Zvonkohra