2.50 €

RATPACK - MOR CDr (recenzia)
Myslím, že prvú zmienku o tejto kapele, som registroval niekedy pred rokom. Vtedy nám prišla pozvánka na spoločný koncert do Brna. Kedže sa tá akcia konala cez týždeň, tak sme o nejakom výlete ani len neuvažovali a obratom sme aj odpísali. Ešte v ten deň som klikol na ich bandcamp a marí sa mi, že som si pustil aj nejakú pieseň. Nastajlované kapelné promo fotky na mňa vždy pôsobili tak nejak úsmevne a inak tomu nebolo ani v tomto prípade. Takže suma sumárum, predčasne som si zafixoval túto bandu, ako volovinu. Čo vám poviem, typický idiot, čo trpí nepochopiteľnými predsudkami :-)
. Strih. Začiatok roka 2019. Konkurenčný bulvárny plátok periferia.cz zahájil seriál o rozbore textov zväčša aktuálnych nahrávok a tam som sa s RATPACK stretol podruhý krát. Na tých popiskoch mi bola nesmierne sympatická ich otvorenosť a osobitá naničnehrajúca sa úprimnosť. Osobné zážitky spísané do pár rýmujúcich sa riadkov ma vedia zasiahnuť o niečo viac, ako obyčajné pokrikovanie klišé hesiel, ktoré síce každý jeden uvedomelý/á pankáč/ka s hrdosťou chrlí, no často v reále tzv. skutek utek. Respektíve sa aplikujú, len keď sa to hodí.
O CD-r som si v tomto prípade napísal sám a hneď som ostal aj nepríjemne prekvapený. Kapela sa medzičasom rozpadla. Pred pár týždňami som sa dokonca stretol so spevákom osobne a ten mi ozrejmil skutočnosti ohľadne spomínaného rozpadu. Rozumiem, súznenie v kapele je asi to najviac, čo môže byť a ťahať niečo ďalej len preto, aby sa hralo nedáva zmysel. No človeka to zamrzí.
Prevedenie CD-rka s kresleným obalom čiernobielym obalom ma ale popravde trochu sklamalo. Absencia akýchkoľvek informácií k nahrávke a hlavne textov! Práve tie sú nosníkmi celej tejto nahrávky a je škoda, že si v booklete nenašli svoje miesto. Miesto nich je tam len ďalšia promo fotka a úryvok z titulnej songy "Mor" (len podpichujem :-)). Áno, spomínam to pomaly v každej recenzii, ale jednoducho si na tieto veci potrpím. Viem, je iná doba a mal by som byť vďačný už len za to, že sa niekto vôbec unúva vydať nejaký fyzický nosič. Schválne. Na domácej hrude vyšlo za posledný rok asi 4 - 5 nahrávok nových bánd len čisto v digi verzii. Keby som nebol zavesený na fejsbuku, tak by som ani nevedel, že tie kapelky nahrali nejaké demáče. Viem, odbáčam. Len mi to príde ľúto. Pre mňa sú a boli všetky naše nahrávky akési pomyselné decká, ktorým keď človek venuje tak veľa času, či energie, tak si proste zaslúžia poriadne prevedenie. To je celé. Citové výlevy týmto končia :-). Ďakujem za pozornosť.
Aby som sa ale vrátil k náhrávke. Prvé čo vám padne do uší sú melodické linky gitár a naliehavý emotívny vokál. Ťažko to škatulkovať, ale myslím si, že popisok hardcore punk s prímesou ema a občasných metal, či až metalcore vyhrávok, by sedel za mňa dokonale. Je to chytlavé, melodické a hlavne plné zmien, čiže nie je šanca, aby ťa to začalo nudiť. Borci a borka sú zdatní muzikanti s jednoznačným citom pre hitovosť, či lepšie povedaná ťahom na bránu. Ale opäť, ako to býva pri podobných nahrávkach, treba jej dať čas na uležanie v hlave. Po prvom vypočutí som to vypol po pár sekundách a teraz si to idem minimálne dvakrát za týždeň. Texty rozoberať dopodrobna nechcem. Sprosto by som len opakoval to, čo je detailne rozpísané na periferii. Takže ak ťa to zaujalo, tak si tam skoč.
Záverom by som to zhrnul asi tak, že konečne ma po dlhšej dobe znova nejaká "mladá" kapela príjemne prekvapila a kým som sa odhodlal podniknúť prvý krok a ozvať sa im, tak sa stihli aj rozpadnúť. Čo z toho plynie? Ak sa ti niečo páči alebo aj nie, dávaj spätné väzby. Nech aktivity jedincov, či kapiel neostanú len tak bez povšimnutia. Tebe sa nič nestane a ich to poteší/posunie vpred a hodí im to ďaľšiu iskričku, ktorá môže prerásť v ďalší oheň. A o to tu predsa ide nie?
PS: Albumu "Mor" dávam 9 bodov z 10. Uznávam, že kapela je nesmierne fotogenická, no omnoho viac by ma potešili tie prepísané texty :-)

atpackcz.bandcamp.com
  1. Intro