NÁSILNÍK, WILDERNESS, PREZIDENT LOURAJDER (8.3.2019, Trnava)

RANA - Nesprávne otázky CDr

Pozvánka na Hardcore is coming fest

Bariéra #6 / 2001

DROM / BLUES FOR THE REDSUN - FULLMOON ALCHEMY NARCOTIC SESSION 12" (recenzia)
Metalgate
Kebyže sa prehrabávam na koncerte v distre a narazím na túto desku, kde na prednej ani zadnej strane neni napísane, čo za kapelky tam človek nájde, tak pri prvom pohľade na rohatého bruchopasníka s krídlami v jóga póze blikne kontrolka Metal. Pozornejši pohľad odhalí, že sedí v tabletkách a so striekačkou v ruke, takže prvý dojem by sa troška pozmenil a tipoval by som, že toto bude temer isto nejaký sludge ... a z polovice by som mal pravdu.
Najskôr ale dávam na gramec stranu platne s tabletkou na etikete. Z diaľky to vyzerá jak čapované pivo, takže asi zapracovalo podvedomie ... Začína to dramaticky, do toho recitovaný text, potom sek a kľudnejšia pasáž s úplne inou polohou spevu, takže sa mi potvrdzuje, že súdiť podľa obalu sa neoplatí. Toto nie je žiadne bahno, ale post-metalová, temer 20-minútová kompozícia. Celú stranu tvorí iba jedna skladba, ale to vúbec nevadí, je to pestrá a fest zajímavá muzika, kde sú zdatne namixované drsnejšie pasáže s melodickejšími, do toho kúščik ambientu, a kde - tu sa spieva, recituje, či kričí podľa toho, čo sa hodí do muziky. Výborne, radosť počúvať, aj keď, čo sa emócií týka, tak z toho ide skôr taký zádumčivý smútok.
Otáčam platňu, z etikety sa na mňa usmieva červené slnko a z reprákov sa na mňa vyvalí to, čo by som podľa obalu čakal ... sludgeová temnota. Krátky "rozbeh" (slová súvisiace s rýchlosťou sa tu síce moc nehodia, ale čo už :) a pak sa to dostane do svojho tempa. Je to pomalé, v podstate monotónne, ale zato brutálne. Táto strana nezaujme rôznymi pasážami, ale tým ako ťa dostane do tranzu hypnotickou muzikou, ktorú občas ozvláštnia sóličkom, trochou noisu alebo krikom. Keď som pred chvíľou spomenul, že zo strany DROM na mňa ide smútok, tak BLUES FOR THE REDSUN je čistá ťažoba života. Idú si to niečo cez 16 minút, zdá sa mi, že len teraz začali a zrazu z ničoho ništ koniec, bez varovania, iba drobné náznaky, že končíme ... Hraje im to, zvládol by som aj dlhšiu skladbu, ale zas radšej seknúť skoro ako skĺznuť do nudy.
Obe kapely už majú čo - to za sebou a sú fajne vyhrané, takže na tento vinyl nebolo škoda vyťažiť zopár metamorfovaných organizmov, ktoré sa milióny rokov tlačili pod zemou bez prístupu kyslíka. Celá platňa, texty aj vydarený obal a búklet sú venované drogovej problematike, čo naznačuje aj názov splitka. Kdesi na internetoch som sa dočítal, že že niektorí členovia kapiel sa venujú práci s ľuďmi, ktorí majú problémy s drogami, takže inšpirácia šla asi odtiaľ.
Túto platňu som točil na gramofóne dosť dlho a je super. Jediné mínus, čo som na nej našiel, som pôvodne ani nechcel spomenúť, ale nedá mi, pardón ... Je ním text malými písmenkami na etikete, takže keď ste slepý ako ja, ani si nedávajte námahu ho čítať, ak tam čakáte niečo interesantné, budete sklamaní ... a keď chcete vedieť, čo sa tam píše, kúpte si platňu ;)

drom.bandcamp.com
bluesfortheredsun.bandcamp.com
  1. DROM - V tanci světel