MY O VLKOCH: "Ľudia na koncert MY O VLKOCH prichádzajú ako cudzinci, ale odchádzajú ako kamoši."

NÁSILNÍK, WILDERNESS, PREZIDENT LOURAJDER (8.3.2019, Trnava)

RANA - Nesprávne otázky CDr

Pozvánka na Hardcore is coming fest

Bariéra #6 / 2001

HRDINOVÉ NOVÉ FRONTY - VÁLKA 2x12" (recenzia)
Ten surový zvuk milujem!!! Skorodované struny na gitare, chrčiaca basa, šumák jak sviňa, bežný je výpadok niektorého z kanálov a efekt zaťahovacieho kazeťáku. Preto občasnú nevyrovnanosť v zvukovej kvalite niektorých snímkov neospravedlním. Naopak, dokonale vyčistený a sterilný zvuk by tomuto hudobnému dokumentu ukradol autentickú dušu. Píše sa rok 1986! Najlepší rok výroby vôbec.
Papagáj sa s reedíciami neserie. Stačí sa pozrieť na kompilačného predchodcu "Váleční území". Gatefold s biografiou kapely, farebný vinyl, parádny búklet s textami a fotkami. Pipíci z Monitoru by sa na nič také nikdy nezmohli (stačí sa pozrieť, aké "prepracované" reedície vychádzajú pod ich taktovkou). Takže karta definitívne padla aj na demá. Zatiaľ je vonku "Válka" a dúfam aj za všetkých ostatných zberateľov - fetišistov, že sa neostane iba pri ňom! Do červeno-čierno-žltého obalu s masívnejším chrbtom sa zmestili dve LP a rozkladacia textová príloha. Oproti pôvodnej kazete je vinylová verzia ochudobnená o dve skladby ("Sexuální galeje" a "Gilotina", čo je škoda, pretože druhá menovaná je to parádny ripoff DEAD KENNEDYS s odpočúvanou angličtinou). Namiesto nich sú tu ešte raz "Tanky" a ich radiomix z 1968 (bod za názov, mínus za rovnakú verziu). Popisovať skladbu po skladbe asi nemá zmysel. Nejde o neznámu vec, ktorú teraz ktosi našiel v šuflíku, takže nič nové asi aj tak nenapíšem. Hneď päť skladieb z tohto debutu sa dostalo do užšieho finále na LP "Váleční území". Songy by sa dali rozdeliť podľa tempa: na pomalé až hypnotické: "Žiju jako štvanec", "Agent orange" alebo "Tygří žert"; niečo medzi: "Zelený strašidlo", "Tanky", "Hyperaktivní děti" a rýchlovky: "Barikády nový fronty", "Džínový idiot", "Jen počkej zajíci!", "Skinheadskej punk", a "Heavy metal je hnusnej" (takmer celá strana A, na ktorú sa zmestilo až 6 skladieb, zvyšné majú po štyri). Toto pseudorozdelenie rozbíja šialene kvíľajúca gitara, ktorá ťahá tempo všetkých skladieb neskutočne dopredu. Nech si myslíš o HNF čokoľvek, ale na tú dobu (a učiť by sa mohli aj dnešné "punkové" kapely) strúhali geniálne riffy a sóla. Neprehliadnuteľná je aj fascinácia vojnou, ktorá sa tiahne celým obdobím kapely. Neviem, či sa už na VHSky tajne nahrával sovietsky post-apokalyptický film Dopisy mrtvého muže, alebo to bolo dobou, kedy deti na školách a branných cvičeniach neustále strašili plynovými maskami a dospelých správami o imperialistoch, záškodníkoch a tajných agentoch čakajúcich na hraniciach. Neustálou militarizáciou k trvalému mieru. "Nežijte v omylu, že věci jsou v pořádku. Ta sila nestačí, nevěřit na válku. To město stracených, to není Jericho. Husná je skutečnost, když máš rozstřílený břicho." Ale je tu aj zopár odľahčených, povedal by som až sranda skladieb ("Džínový idiot", "Syfilis", "Skinheadskej punk" alebo "Heavy metal je hnusnej" - to je stále) premiešaných s hypnotickými opusmi ako "Žiju jako štvanec": "Co zítra, co zítra, co zíjtra? Bojím se ptát!" alebo "Hyperaktivní děti": "Jsme hyperaktivní děti atomovýho století. Jsme civilizace smeti vykastrovaný planety ..." A netreba zabúdať aj na najväčší hit "To svět se posral! Refrén poznáš. Takže vyberie si isto každý punx. Popri tom všetkom sa treba opýtať, ako svedomito vykonával svoju prácu soudruh tajemník pro ideologickou práci František Eliáš z OV KSČ Jihlava, keď nezakázal kapelu, ktorá v textoch spievala "Na zdi černým sprayem nápis: ANARCHIE!!! Neviditelná je fronta, ale jasnej nepřítel ..." alebo "Dost už bylo krve na starej těžkejch frontách. Politika státu, kulturu odpírá. Topíte se v penězích, nevíte co s mocí. Vy opuchlí měšťáci, pankáč na váš močí!" Vďaka za takých byrokratov!
Héj, kde mám ďalší diel - dvoj LP "Obyčejní hrdinové"?!
1/3
  1. Fiakr smrti