CxBxFxIxHxFxLxFxRxE / SEDEM SUPRAPHON MINÚT FAMILY STRACHU CDr

V úzkostnej depresii vzbury

Express your feelings #10 / KAZ #5 / 0

Echt kapustnica

SAMORAST 10" (recenzia)
Kutáč krjú
Najľahšie by bolo napísať, že si z tohto počinu kropím takým tempom do slipov, že ich ani nestíham meniť (a to k tomu chodím rád aj naostro) a basta, ale také jednoduché to dnes pre mňa nebude. Samovoľné pomočovanie začalo už pri spoločnom split CDr-ku so SAMOTÁRom, ale vodopád som očakával už od prvej vypustenej šuškandy o samostatnom vinyle (hardcoristi sú klebetnejší ako babky na trhu). A konečne sa na Ffude stalo to otravné čakanie skutočnosťou. Úplne minimalistická lepená kapsa v sebe ukrýva 24 stránkový búklet s textami, reportami zo všetkých koncertov (netreba sa až tak podceňovať - bol som na mnohých opísaných koncertoch a bolo to viac než v pohode) a doslovom z pera kapely a ostatných spolupodieľníkov, nálepku, ale hlavne čiernu desaťpalcovú placku s ôsmimi piosenkami. Poďme si ich rozobrať pekne jednu po druhej. Pomalý rozbeh, Paľkovie hovorené slovo, tumtaractaradám a už to šľape. Striedanie rytmov, hlavne spevov je super!, zbory, vybrnkávačky, ale hlavne textový úder priamo na solar hneď od začiatku: "Nedovoľ nenávisti vybrať cieľ smerovania tvojich dní ..." Aké aktuálne pre dnešný svet. Na skladbu hneď nadväzuje "Evolúcia revolúcie" a pokračuje sa v ešte rýchlejšom tempe a ešte viac nasekanejším textom (za dve minúty niekoľko strôf, a to sa ešte bavia s vyhrávkami a sóličkami) o pohodlnosti väčšiny: "Sme ochotní sa búriť, argumentovať vecne. Ale iba pokiaľ od nás niekto niečo nechce." A bude to len horšie a ľudia lenivejší ... Nasleduje emotívna "Zmysel slovám", ktorú vypustili už na spomínanom split CDrku. Smutné a nasrané zároveň. Pekne sa tu vybúri gitara, ale aj bicie. A samozrejme aj oba hlasy: "Rátaš s tým, že niekde ďaleko, žije človek, čo svet vidí rovnako. A namiesto teba dá slovám zmysel ... tvoj hláááááás" Kde som to len počul vy beťári? :) Viem, ale nepoviem! Druhou už "starou" známou skladbou je "Tiene veľkomiest", pre mňa jedna z najväčších peciek na tomto minialbume. Najviac sa mi páči to spoločné rýchle frázovanie Paľka a Vrbíčka. Ááá úplná paráda. Otočka na stranu B a už vyhráva najemotívnejšia "Zober si ich domov". Slniečkári pojebaní! Na zraze ĽSNS si po tomto asi ťažko zahráte: "Spolu s hranicami zavrieť aj srdce. Pomocnú ruku hrdý Slovák podať nechce. V presvedčení, že koná dobro, závidí aj to úbohé málo ... Tu argumenty strácajú význam. Ja strácam reč a dúfam, že snívam, keď to vidím a čítam..." Ak na ďalší týždeň nezabudnete vyvesiť na výročie SNP čiernu vlajku, bude vám odpustené. "Veď korene kultúry cudzincov sú časovanou bombou. Počuť hlas národa, domáhajúc sa plynových komôr ..." Presne tak! Na straˇy! Hneď po nej rýchly nástup fastpalovej "Sami pre seba", ktorá rozoberá protest s presahom, ktorý opäť a stále ostáva vo vlastných radoch. Skladba "Cesta stráca sa" je coverom SAMOTÁRA, takže Paľko vlastne vykráda sám seba. Haha, ktorá verzia je lepšia? Posledná a najdlhšia "-A, -Y" je pre mňa aspoň akou takou (aj keď popravde chabou) náplasťou za skvelú, dnes už nehrajúci kapelu SOUND OF QUALM. Určite aspoň ten začiatok, potom už je to zase o inom a bla bla bla ... Hotovo a ja som hotový tiež! Hotový z toho, aká bez preháňania originálna kapela nám tu pod humnami vyrastá. Takýto mix naozaj všetkého možného u nás momentálne nik nehrá. A aj keď sa samozrejme aj na tejto nahrávke nájde sem tam nejaká prehliadnuteľná chybička, je to úprimné až z úplných hĺbín ich srdiečok a ja im to verím do poslednej čiarky a bodky a nie je to len tým, že sa poznáme osobne. Teším sa na ďalšie počiny! Nahrávka vyšla v spolupráci Kutáč krjú, Rosa punx collective a Amygdala v počte 130 desaťpalcov a 49 kusov na CDrkách s ručne vyrobeným obalom. Dúfam, že ju začneš zháňať, keď už bude fuč. Aj keď je ešte len august, u mňa spoločne s DFFÚZIOU kandidát na slovenský vinyl roka! A možno už aj víťaz.

samorast.bandcamp.com
  1. Nedovoľ
  2. Evolúcia revolúcie