St 16.10.2019
KRONSTADT (CZ), AHOJ (SK)

Bratislava, garáže pod Prístavným mostom

10.00 €

CHURCH OF MISERY, CONE FOREST, MIROED (10.10.2019, Košice)

ŠANOV 1 - OSMÁ RENESANCE 12" (recenzia)
Dostal som šancu napísať o novej doske legendárneho ŠANOVA 1. Položím vinyl na pekáč a hneď sa na mňa vyrúti nejaký hlučný punk/hardcore až s crustovou špinou zafarbený spev. Celkom prekvapenie, lebo Nikita Boy mal vždy veľmi zaujímavú polohu spevu, ale toto je už riadny extrém. Až s druhou skladbou "Osmá renesance" je to už viac klasický ŠANOV ako ho všetci poznáme. Takže pre u mňa začína album až teraz. Klasické postupy ako je u nich známe s rýchlymi bicími a výborným spevom. Pri ďaľšej skladbe "Kulička snů" je to presne to, čo mám u nich rád. Spomalenie tempa, pomaly až hovorené slová a šepkanie v skladbách so silným refrénom. Toto robí kapelu veľmi špecifickou počas celej jej histórie. A k tomu texty, ktoré vždy trafili do čierneho. S ďaľšou skladbou "Alláhove rychlé šípy" kapela trochu zapichla nôž do problému s imigračnou krízou. Len neviem či to bolo šťastné riešenie, keďže je text dosť pojatý s tým ako islamisti prídu a všetkých zabijú a ženy znásilnia. Nech si to každý vezme po svojom. Len aby niektoré druhy česko/slovenských punx nezobrali ako boj za čistú Európu. "Na křídlech motýlů" je opät s typickým zvukom alá ŠANOV 90-tych rokov. Dobré hudobné postupy a originalita na mieste. Otáčam platňu na druhú stranu a v skladbe "Páty element" už počuť konečne ten typický spev a nie škrekot, ktorý doprevádza zatiaľ dosku. Všetko v stredne pomalom tempe a textom, ktoré musíš viac krát prečítať a zamyslieť sa nad nimi. V ďaľšej skladbe "Hymnus nadčlověka" to začína super šepkaním alebo potom sa to zas rozbehne dopredu ako tank. Asi môj naj song z dosky a celkom melodických spevom v refréne. Ďaľší song o marihuane, dosť chaoticke zahraté a uškriekané, neviem čo tým autor myslel. Posledné dva songy "Pulnoční emo" a "Facebook" v pomalom tempe utvárajú túto dosku. Pri fejsbúkovom songu aspoň s dobrým textom ako ľudia žijú životy virtuálne a o nič iné sa nezaujímajú. Osobne mám rád obdobie z prvých dvoch albumov, ktoré vydali a jednoznačne patrili na jednu z najlepších porevolučných kapiel. Ak si skalným fanúšíkom kapely myslím, že nie je čo riešiť. Ak sa s ňou stretávaš prvý kráť myslím, že na začiatok by si sa mal zoznámiť s ich staršou tvorbou a potom to porovnať. Album vyšiel ako CD aj LP s jednoduchou textou prílohou (neviem ako to je u CD). Treba si to viac krát napočúvať a album sa pomaly dostane pod kožu. U mňa taký lepší priemer, albumy ako "Konec světa" a "On the shit" to určite neprekoná.

bandzone.cz/sanov1
  1. Evoluce malých lidí
  2. Osmá renesance