CINNAMON WIND

DVERE, COCO BONGO, MITE DE CEMITIÉRE (14.9.2018, Košice, Collosseum)

HYDRAULITER 12"

Sami sobě #8 / 2003

PARTIYA / AGATHOCLES 7" (recenzia)
No bread! records
Donedávna pre mňa neznámy ruský label No bread! records ukrýval množstvo zaujímavých vydaní. A to nielen od kapiel, ktoré sa narodili ďaleko preďaleko na východ od berlínskeho múru. Pokiaľ nie si úplny ignorant a zaujímajú ťa kapely z ešte väčších prdelí ako je to naše Slovensko, určite ti odporúčam kapelu menom PARTIYA. Tých by si aj poznať mohol. Tí spolu so zabudnutou miestnou kapelou LAMANT (možno si ešte možno niekedy počul aj o I KNOW) mali to šťastie, že sa ich hudba dostala aj cez ostnatý drôt k nám už dnes na vyspelý imperialistický západ. Dosť propagandy, grind nie je protest a aj tak vyhrávajú súdruhovia z kapely WOLF DOWN. Povedal by som, že dnes je PARTIYA aj známejšia ako ich starší kolegovia, veď za kooperácie mnohých európskych labelov vydali samostatnú LP "Assholeraisers", split LP s VICTIMS OF CLASSWAR (výborné nahrávky na oboch stranách!) a staršiu sedmičku, ktorú zdieľali s TROTZREAKTION. No a nakoniec toto, čo držím v rukách je okresaná vinylová verzia split CDčka s mocnými AGATHOCLES. Nahrávky oboch kapiel sú z roku 2010 a 2011. PARTIYI sa tu nezmestil jeden song, Belgičanom až tri. Ťažko hodnotiť výtvor Bielorusov. Hrajú muziku, ktorá na svete nemá veľmi na ružiach ustlané a možno ani nie na ošťatých matracoch niekde na nemeckých squatoch. Je to taký všehomix crust grindu, ktorý kadečo pochytil od širokej škály punku a metalu. Vlastne každý song je trochu iný a kus bordel, niekde sú klepačky, niekde viac punku, alebo to skĺzne do pomalých vôd, ale baví ma to. Celému tomu chaosu diktujú dve vokály - hrubý chrčák a zúfalý vrčiak. Otáčam stranu a tam nájdeš ďalšie splitko AGATHOCLES, veď to poznáš... Milujem takéto recenzie. Ale keďže je toto prvá recka na AGx tuná v tejto srande, tak napíšem aspoň dva riadky. Päť skladieb z obdobia AGx (a nie zlého, mali aj horšie obdobia - na slovo vzatý odborník Sanberg má dúfam lepšie veci na práci), kedy sa dosť podobali Janovmu projektu the GAJNA, to jest zvukovo "elektro" noise grind, kedy na nahrávke dominuje Janov spev a sem tam zahučí nejaké sólo, ináč gitaru od basy nerozoznáte. Všetky songy už predtým niekde vyšli na mnohých splitoch. Napríklad väčšina tvorí stranu split 7" s ACOUSTIC GRINDER, takže to asi už vážne poznáš / počul si. Na túto srandu sa poskladalo dokopy deväť labelov. Fanúšikovia to už isto majú, zvyšní kývnu rukov nad ďalším zbytočným bordelom.

nobread.bandcamp.com
  1. PARTIYA - Shield
  2. PARTIYA - Cirkus and zoo