TENGRI, 52 HERTZ WHALE, OUR STORIES, the WILDERNESS (30.3.2019, Bratislava, Fuga)

RANA - Nesprávne otázky CDr

Pozvánka na Hardcore is coming fest

Bariéra #6 / 2001

WARFUCK - THE WEAK AND THE WICKED 12" (recenzia)
Trendkill recordings
S WARFUCK som sa prvýkrát stretol ako neznámou kapelou z Francúzska niekde na nete a ani nejako špeciálne som neriešil. Potom prišla ponuka na tour-stop FUBAR práve s nimi. S chalanmi som sa zoznámil, ako dvojica zahrali neskutočný set (report tunak niekde na punkgene) a okamžite som sa po tom sete vyzbrojil ich LPčkou. Koncert sa udial v máji, s chalanmi som doteraz v kontakte a dôvody, prečo som sa rozhodol s takým odstupom napísať recenziu, sú dva. Prvý je ten, že WARFUCK sa derú medzi špičku, čo potvrdzujú ich skvelé sety hore dole po Európe a druhým je ten, že v  dohľadnej dobe vydajú ďalšiu LP, ktorá bude tiež rozhodne stáť za pozornosť.

Prvotinka "The weak and the wicked" je u mňa mimoriadne vydarená nahrávka. Obsahuje silné nápady, je muzikantsky precízna a nápaditá. Nechýbajú rôzne tempové a náladové zmeny, ale aj bohapusté rozjeby. Album má neskutočnú dynamiku. Je nasraný, agresívne útočný a hlavne v  ňom cítiť nenávisť, tak ako v poctivom grindcore má byť. Je silný, vyvážený, nemá slabé miesta a je kompaktný. A doslova nahustený. Čo je celkom paradoxné na to, že celý materiál nahrala, vyprodukovala a  spáchala dvojica ľudí. Teda nielen dvojica, ale dva nástroje. Plus vokál. Určite je to spomenuté aj v recenzii, ale čo predviedli WARFUCK v  Lučenci, bola čistá deštrukcia. Na OEF to na veľkom pódiu len potvrdili, lebo si celý stage zobrali pre seba a ako tretia kapela v poradí v  poslednom hracom dni to tam rozjebali štýlom, že som nechápal ešte viac (report z OEF tiež tu na punkgene). Dvojica, dokáže vyprodukovať lepší a  krajší bordel, než hodzaké päťčlenné komando. A z tej nahrávky je to rozhodne cítiť. Je to doslova počuteľné.

Pre mňa je WARFUCK rozhodne najlepší two-piece grindcore band, aký brázdi náš kontinent. Dokazujú to nielen svojimi setmi, ale aj nahrávkou. Touto rozhodne. Ostatne posúdiť môžeš sám, album je na kapelnom bandcampe zadarmo na stiahnutie. Takisto čekuj ich bandcamp priebežne, v najbližších dňoch totiž bude k voľne stiahnutiu aj ich najnovší release, ktorý nebude rozhodne v ničom zaostávať za týmto. Síce som to ešte nepočul, ale kľudne sa stavím, aj o vlastný malíček. Keď to bude von, recenziu nájdeš tu.

warfuck.bandcamp.com
  1. Intro
  2. Straight to the aim