(V/A) INTERKOMUNIKATIVNÍ POMOC 12"

Autor: Adrik | Počet videní: 625

Popes ass
Výbery mám celkom rád, hlavne ak sa jedná o regionálne záležitosti alebo kapely, ktoré spája niečo viac ako zopár vymenených emailov. Trochu skeptickejší som k medzinárodným výberom, kedy sa kapely navzájom ani nepoznajú a zmysel účasti niektorých kapiel prestávam chápať, ak na tieto kompilačky umiestnia skladby, ktoré na rovnakom formáte vyšli nie raz, ale dokonca viac krát. Táto nemecko - česká kompilačka s nepomerom tri ku piatim pre Českú republiku vyšla v úplnej v tichosti a za zbytočného humbuku sa rozobrala väčšina kusov, možno ešte nejaký ďalší kus prešiel aj cez slovenské hranice, o čom ale dosť pochybujem. Poďme teda rozobrať, čo sa skrýva pod dlhým názvom "Interkomunikativní pomoc": KOEXISTENZ je nemecká partička, o ktorej neviem úplne nič. Ani vo svojom štvorčeku v búklete nemajú na seba žiadny kontakt. Hudobne je to miešanina grindu a crustu s celkom uletenými bicími. Dosť krátka pesnička, ale neurazí. S ďalšími účinkujúcimi B.C.M. som sa prvý raz stretol na koncerte ešte v roku 2007, kedy z dodávky vyliezli farebné, onášivkované, poprepichované a pokérované opice, z ktorých sa veriace babičky vracajúce sa domov z kostola, ktorý je pri Collosseu, musia prežehnávať ešte doteraz. Neznáme kapely a masakrálny bordel. Poslednú dobu to tak u mňa väčšinou býva, keď sa na niečo teším, kapela ma sklame, ale keď od nej nič nečakám alebo na koncert prídem len "pozrieť", tak idem domov spotení so zaľahnutými ušami a so singlom v ruke. Zase som odskočil niekde do minulosti. B.C.M. tu majú dve dlhšie skladby, zcrustovatelá pomalšia odroda hard core, mne to veľmi pripomína IDIOTS SAVANT, atmosférou aj spevom. Jedna z lepších vecí na tomto čiernom asfalte. Pri MÖRKHIMMEL začínam rozmýšľať nad zmyslom tejto kompilačky. Song "Sheep in the labyrint" je z rovnomennej LP, ktorá vyšla ešte v roku 2010 a dokonca sa ten istý song už na jednej nemeckej LP kompilačke objavil. Škoda, song je to fantastický, o tom bez debaty, aj MÖRKHIMMEL tu majú najlepší zvuk zo všetkých kapiel, ale mať to tri krát na doske? Až taký úchylák ešte nie som. Nasleduje žižkovská GOMORA, ktorá tu má dva songy z poslednej LP "Poslední jízda" a narozdiel od predchádzajúcej kapely, je to zvukovo celkom chliev. Tie skladby si radšej pustím zo samostatnej dosky. Neviem, kde sa stala chyba, asi som si mal najprv okrem kapiel zistiť, aj aké piesne tu majú. Druhú stranu načínajú CLIMAX asi s najlepšou skladbou, čo som od nich počul. Názov "Dost vivisekci" asi napovedá, o čom bude a je z rovnakej nahrávacej session ako 7" "No time for heroes". Ťažko opísať, ako som sa potešil tej špine, ktorá zrazu vyliezla z gramofónu. Prvé songy RISPOSTY ešte z dema roku oána alebo pani 2007! Hneď po nich som si musel pustiť ich prvú LP. Kvôli týmto dvom zárezom sa oplatí splašiť si túto kompilačku. Českú presilovku zakončujú grinderi KONFIDENT, ktorým to šľape výborne. Síce tu tiež majú skladby, ktoré už predtým vyšli na albume "My jsme ta příčina", ale ten vyšiel len na CD, takže kapela má odpustené. Ak už nie nové songy, tak aspoň tie, ktoré na doske nevyšli. Alebo som staromódny? Platňu zakončujú Nemčúri GUTS AND GUNS s ich stoner hard coreom s vydunenou basou ďaleko za maximumom. Strašne dlhý song, ktorý sa v polovici rozbehne, ale aj tak bohužiaľ nič pre mňa. Aspoň tu umiestnili song, ktorý nie je na ich jedinej LP "The pig rug collection".
Som dosť sklamaný. Nechcem dehonestovať ľudí, ktorí sa podieľali pri jej tvorbe, ale niektoré skladby mohli byť vybrané rozvážnejšie, poprípade sa mohla dať príležitosť kapelám, ktoré na vinyle ešte nedebutovali. Hlavne dnes, keď vychádza viac titulov, ako je potencionálnych kupcov. Obal je tiež total DIY, znovupoužitý obal zo starej dosky a na to sieťotlačou namaľovaná grafika a z druhej strany aj logá a názvy skladieb. Môže byť sranda mať pod tým nejaký nemecký press Karla Gotta alebo Modern talking (haha a kde sú pôvodné platne?), ale pri mojej kópií ledva vidieť čo je čo. Mohol sa predtým spraviť na obal nejaký podklad. Insert tiež nie je žiadna výhra, každá kapela má štvrtinu z 12" formátu a väčšine sa tam zmestil len text v jazyku, v ktorom spieva, navyše to vyzerá ako urobené za 15 minút v skicári. Ešte viac to pokazilo už aj tak slabý dojem z dosky. No a teraz sa poďte navážať do mojej kompilačky ...

1. KOEXISTENZ - Kreisverkehr
  2. B.C.M - Zug des Lebens
  3. B.C.M - Festung Europa