EMPTY HALL OF FAME (CZ), SAMORAST (SK), ROŽAVA (CZ)

GATTACA 7"

Autor: Adrik | Počet videní: 833

Dog lovers
Ako už väčšina z vás vie, nie som veľmi fandom emotívneho crustu (ja to volám svadobný, pohrebný krast alebo krást na krstiny a bar micva), takže veľa kapiel tejto módnej vlny šla úpne mimo môj gramofón a pc. Ale celkom ináč je tomu v prípade českej GATTACY. Emotívnym pasážiam sa síce nevyhli, ale veľkou obkľukou sa vyhli zbytočných všeobecných textov a svojimi skvelými riadkami vedia zaliezť pod kožu, častokrát nepríjemnejšie ako tieska pod nechtom. Moju pozornosť si upútali už na splite s CLAMANT!. Na sklonku minulého roka vydali božský zárez "Smrt jako jediný účel života" ako split 7" s FLORES OF WHORES, nový rok odštartovali zhurta veľkou doskou, ktorej druhú stranu okupovali ruskí kolegovia z fachu AXIDANCE a tento rok zakončili pekne týmto samostatným sedempalcom. Nestratil si sa ešte? Aj keď na split LP sa im zmestili len dve songy (miesta tam ostalo ešte habadej), som rád, že na túto malú placku ich hodili hneď štyri! Pred prvou skladbou, ako býva zvykom na rozbehnutie, pridali intro, v ktorom počujem husle? Áno, je to tak a nahral ich Keegan z xTRUE NATURE. Po ňom nahrávka naberá zmes akej si u GATTACY zvyknutý: nasraný spev a dve totálne prešpekulované gitary, ktoré to ťahajú a ktoré nenechajú ich držiteľov oddýchnuť si ani v pomalých pasážiach so závanmi black metalu (neboj sa toho), ale nechýbajú ani špinavé crustové výpady, kde si zaspieva aj zvyšok kapely. Parádny je gitarový rozjazd na začiatku "Soudce a kat", ktorá je o zaradení sa do sterility života. Aj texty zvyšných songov sa nesú v podobnom duchu: vytriezvenie z ilúzií krásneho života, v ktorom neplatia tvrdé pravidlá peňazí, na ktoré musíš tvrdo makať, pričom nemáš čas sa zaujímať o niečo iné. Strana Š strieda stranu T (chýba strana B:), ktorú otvára ponurý začiatok skladby "Workfare". "Pracuj nakupuj pracuj chcípni. Hlavně nevypadni z koloběhu". A pokračuje to melodickejším a "veselším" záverom, ktorý mi pri čítaní textu evokuje song "Hranice" od V.A.P. Kto vie prečo.
Túto fajnotu vydali Dog lovers len v 130 kusovej edícií, ktorá je už bohužiaľ rozpredaná, ale chystá sa dolis v kooperácií viacerých labelov. Viackrát som sa už zmieňoval o tom, či to nie je kontraproduktívne, vydať regulérnu nahrávku s takým posolstvom v takto striktne limitovanej edícií a za vyššej ceny, ku ktorej sa nedostane každý, aj keby bol neviem ako rýchly. Ale ak to takto kapele vyhovuje, tak potom ja do toho nemám vôbec čo kecať. Na druhú stranu ak by dosky na Dog lovers vychádzali v masovejších nákladoch, možno by boli ochudobnené o skvelé ručne robené obaly. V tomto prípade dosku obaľuje ružový vystrihovaný prebal (haha, ešte vidieť zárezy od nožníc ako v materskej škôlke), s obrázkami paviána a na druhej strane s textami a prekladmi, informáciami o nahrávaní a ďakovačkou. Súčasťou sú ešte letáky s citátmi o slobode a o útulku C.A.R.E. v Juhoafrickej republike, zameraný väčšinou na paviány, ktoré bohužiaľ mali čo dočinenia s vraj najinteligentnejšími tvormi na planéte. Nebolo by na škodu naskenovať tu celý leták ako dôkaz, že vôbec nie sme na prvom mieste na vymyselnom vývojovom rebríčku. Správna adresa z letáku je www.primatecare.org.za, kde sa o tomto útulku a zachránaneých zvieratých dočítaš viac. A do tretice ešte leták o útekoch zo zoo aka Macaca Fuscaca escape plan, takže ti odporúčam vyhradiť si dostatok času na vstrebanie všetkých informácií. Čudujem sa, že napriek precíznej ručnej práci s rôznymi prídavkami nie sú na tomto labely vypredané úplne všetky tituly.
Výborná doska, skvelé čítanie, a keď sa naseriem, tak možno poruším aj svoj sľub srať na organizovanie koncertov a čoskoro sa ukázu aj u nás na Ukrajine!

1. Válka o iluze
  2. Soudce a kat