Pozývame:


Št 28.3.2024
Košice @ Košický hrad

OTRAS (SK), TEUFELSMAUER (SK), DRUGS (SK)
... ostatné koncerty

Vyhľadávanie:


Najnovšie fotky:

MIND.OFF, ĎAS, FROM THE DEPTHS OF MEXICO, MOIRA (23.3.2024, Košice @ Collosseum)

Najnovší rozhovor:

ROZPOR: "Kto chce mier, nech sa pripraví na vojnu!"

Najnovší report:

MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA (23.3.2024, Košice @ Collosseum)

Najnovšia recenzia:

KAZOSTROJ - Masopust MC

Najnovší cestopis:

UCHAFU, FUKOTY, NERVA, TVOI POSTOI (Slovensko)

Najnovší článok:

Pozvánka na Riot over river 8

Naposledy naskenovaný zin:

Srbská vzbura #3.14 / 2011

Naposledy preložený text:

ARTURO - Walzer

Najnovší recept:

Goody foody na cibuľke a hríboch


Rozhovor: TOY PIŠTOĽS: "OSOBNÉ JE POLITICKÉ"

Autor: rikArdo | Pridané: 25.6.2012 | Počet videní: 2693


1. RikArdo: No ahoj chlapi! Akurát ste pár dní po revúckom benefite, ako sa vám hralo a aký ste mali z toho všetkého pocit? Spĺňajú takéto akcie práve to vaše poňatie punku, a teda, že to vždy bolo aj o niečom inom, než len o samotnej hudbe?

Krtko: V Revúcej to bola fajn akcia. My sme hrali po veľmi dlhej dobe a sami sme boli zvedaví, ako to z našej strany dopadne. Istým spôsobom sme to dlhovali ľuďom z tej lokality, nakoľko sme pár rokov naspäť zrušili koncert v Tisovci. A to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo sme sa tohto benefitu zúčastnili. Je fajn, že sa našli ľudia, ktorí zorganizovali koncert pre dobrú vec. Ja osobne som v posledných rokoch opatrný voči rôznym benefitom, pretože nie vždy peniažky putujú tam, kde skutočne majú. Myslím si však, že v tomto prípade bolo všetko OK. No a čo sa týka punku, benfity a rôzne podporné akcie jednoducho k nemu patria, či už sa to niekomu páči, alebo nie... Neznamená to však, že každý koncert musí byť benefit.

Jaro: Podobný typ akcií mám rád, pretože sa v nich spája naše osobné vyjadrenie k veciam ktorými žijeme alebo s ktorými sa stretávame so zmysluplným použitím vyzbieraných peňazí - takže z mojej strany určite spokojnosť.

2. RikArdo: Čo hovoríte na chalanov z NA SMIECH? Podľa mňa jedna z najlepších slovenských hc/punkových kapiel, čo sa týka autentickosti a úprimnosti, sú to fakt skvelí ľudia. Mali ste možnosť vypočuť si ich nové CD?

Krtko: Na Smiech je pre mňa jedno z najpríjemnejších prekvapení posledných rokov. Album "Zákon dogmy" je vynikajúci, akurát by som vytkol, že nie vždy je rozumieť textom, ale to k tomu patrí... :-) Verím, že ďalší ich počin bude ešte lepší...

Jaro: Máš pravdu, autentickosť a úprimnosť je z toho albumu cítiť, v poslednom čase sme sa zhodou okolností mali možnosť s chalanmi z kapely viac krát sa stretnúť, majú v mnohých veciach jasno, takže nezostáva iné len im zaželať, aby im nadšenie a zápal vydržali čo najdlhšie. Mladé kapely vo všeobecnosti považujem za veľkú nádej tejto subkultúry...

3. RikArdo: Je zaujímavé, že vás na ten koncert vôbec vytiahli, pretože určite nekoncertuje často (alebo už vôbec?), ako to teda s vami je? Ste ešte fungujúca kapela, alebo je to už skôr len také príležitostné?

Krtko: Po zdravotných problémoch bubeníka Duda, ako aj ďalších zmenách v našich životoch sme nad tým všetkým dosť uvažovali. Jednou z alternatív bolo, že nebudeme koncertovať už vôbec. Nakoniec sa to celé vyvinulo tak, že odohráme občas nejaký ten koncert (možno 4 ročne) a uvidíme čo bude ďalej...

Jaro: Stále sme fungujúca kapela, snažíme sa stretnúť vždy aspoň raz do týždňa, čo sa nám viac-menej darí. Je pravdou, že koncertov veľa nehrávame, ale to nikdy nebola naša priorita. Keď je koncertovania veľa, človek sa toho rýchlo preje a ľudia v kapele si často vzájomne začnú liezť na nervy. Tomu sa chceme vyhnúť a zatiaľ nám takáto intenzita vyhovuje. Faktom je aj to, že chuť koncertovať máme niektorí väčšiu a iní zase menšiu, takže sa snažíme nájsť prijateľný kompromis...

4. RikArdo: Práve dnes (20.1.2012) je v Bystrici, presnejšie v Klube 77, tiež benefičný koncert na podporu Občianskeho združenia Návrat. Navštevujete občas takéto akcie? Myslíte si, že majú určitú váhu alebo zmysel?

Krtko: Ja osobne chodím na koncerty posledné roky zriedkavo. Každá benefičná akcia rozhodne zmysel má...

Jaro: Som na tom veľmi podobne ako Krtko - od podobných akcií som už dosť "odstrihnutý", ale keď mi to okolnosti dovolia, rád sa zúčastním a podporím podobné aktivity. Každá akcia, ktorej výťažok sa použije na podobné účely určite má zmysel - keď už pre nič iné, tak aspoň pre ten pocit, že sa ešte nájdu ľudia, ktorí sú ochotní urobiť niečo pre druhých a nič za to nečakať...

5. RikArdo: Vaším posledným vydaným CD "Prispôsob sa alebo zdochni" ste si určite získali veľa fanúšikov, ale tak isto sa to niektorým mohlo zdať zas príliš "politické". Kedy nastal ten moment, ktorý spôsobil, že "Prispôsob sa alebo zdochni" sa značne líši od starších vecí? Alebo je to len prirodzený vývoj?

Krtko: Myslím, že by sa to dalo nazvať prirodzený vývoj. Veľkou mierou však tomu napomohol vývin situácie vo svete, ale aj u nás doma, no a taktiež sme uvideli, čo sa deje v tej našej tzv. "scéne" - že vďaka kapelám je punkrock jeden veľký podvod... Nebola ďalej vôľa ani chuť spievať o počasí, pive a podobných nepodstatných veciach...

6. RikArdo: Má podľa vás zmysel mať kritické texty a celkovo nejaké posolstvo vo svojej tvorbe (nemusí to byť len hudba)? Mne osobne príde skvelé mať skryté určité myšlienky vo všetkom čo človek vytvára a teda, že umenie je skvelý spôsob ako poukazovať na problémy okolo seba a dávať najavo svoj názor.

Krtko: Pozri, každý to vidí a robí inak a je to jeho vec... Napríklad taký Karel Kryl to robil veľmi zaujímavo, trefne a zároveň umelecky, no a po rokoch si jeho posolstvo privlastňujú ľudia ako Landa. Niekto robí pouličné divadlo a obsahom, ako aj miestom, kde ho realizuje, dáva najavo svoju nespokojnosť s vecami v jeho okolí... Všetko je individuálne. Ja sa za umelca nepovažujem, ani som sa ním nikdy necítil byť. Možno práve preto keď som nasraný, tak to poviem nepriamo - niekedy viac, niekedy menej kultivovane, ale snažím sa :-) Nedokážem robiť texty o počasí, keď to vo mne vrie. Ale je pravda, že za posledné roky to už nevrie tak, ako to vrelo kedysi... Jaro: Nejde len o to mať kritické texty voči iným, ale celkovo byť kritický – a to najmä voči sebe samému. Považujem to za dlhodobý proces, k výsledku ktorého sa človek môže ale nemusí dopracovať... Posolstvo v tvorbe je taktiež dôležité, aj keď ako ilustroval Krtko, niekedy sa môže stať, že si ho privlastnia ľudia, ktorým vonkoncom nepatrí... Umelci rozhodne nie sme, akurát na vyjadrenie našich pocitov využívame jeden z prostriedkov umenia, ktorým je v našom prípade hudba. Dá sa to robiť aj maľbou, grafikou, divadlom, tancom – záleží k čomu má kto bližšie.

7. RikArdo: Veľmi ma zaujíma vaše poňatie anarchizmu a to ako ho chápete alebo dokonca aplikujete vo svojich životoch. Je to primárne o demonštráciách, protestoch a priamych akciách? Od vydania spomínaného CD ubehlo už dosť veľa času, zmenil sa váš pohľad na okolitý svet? Veríte v zmenu jednotlivca? Ja sa k tejto téme vyjadrujem vždy rôzne, no v poslednej dobe sa staviam k tejto myšlienke veľmi pozitívne a verím, že ako ľudstvo sa neustále vyvíjame, aj keď sa to na prvý pohľad môže zdať ako naivná vízia, no v minulosti tiež nik neveril, že zem je možno guľatá, že ženy budú mať rovnaké práva ako muži, a teda že na prvý pohľad sa niečo javí úplne nereálne a časom je to všetko holá skutočnosť.

Krtko: Anarchizmus je vynikajúci systém pre uvedomelých a rozmýšľajúcich ľudí. Keďže nie sme uvedomelí a rozmýšľajúci, anarchizmus aktuálne nemôže fungovať celospoločensky, iba v istých malých individuálnych skupinách a komunitách. Neverím, že sa dožijem sociálnej revolúcie, i keď ľudia si začínajú uvedomovať, že kapitalizmus ich zdiera a snažia sa hľadať východisko z tejto ekonomickej totality. Verím však na revolúciu všedného dňa. Veľmi sa mi páči niekoľko rokov starý slogan Anarchofeministickej skupiny: "Osobné je politické". Toto je podľa mňa cesta. Ukazovať svojmu okoliu každodenným životom, že sa niektoré veci dajú robiť inak. Každého z nás tento systém istým spôsobom zomlel, pritlačil, či pohltil. Na každom z nás to zanechalo isté následky, s ktorými sa lepšie, či horšie vyrovnal. Bojovať sa však dá vždy a formy boja sú rôzne.

8. RikArdo: Určite má väčšina z vás svoje rodiny, možno záľuby a aj nejaké tie povinnosti, takže miesto pre kapelu alebo hudbu sa stále zmenšuje a zmenšuje. Máte ešte niekedy čas len tak si sadnúť, popočúvať staré dobré bandy alebo spoznávať nejakú mladú krv, ktorá sa snaží udržať to všetko pri živote? Ak áno, sú nejaké súčasné kapely, ktoré vás nejak oslovili a zdvihli vám náladu? A nejaké staršie, na ktoré nedáte nikdy dopustiť?

Krtko: Času je menej - to je pravda. Mne však už chýba chuť a záujem. Nedávno som bol v Prahe v jednom starom punkovom obchode a uvedomil som si, že tam nemajú nič, čo by som chcel počuť a dokonca ani žiadne tričko, ktoré by som si chcel obliecť. Tak som si aspoň kúpil nejaký ten časopis... Mladá krv je budúcnosť. Dnes je tu bandzone, myspace, youtube, facebook... všeličo možné a nie vždy sa mi v tom dobre orientuje. Každopádne, človek si istým spôsobom môže vybrať. Staré kapely si takmer všetky nasrali do huby - od DEAD KENNEDYS, cez DAVOVÚ PSYCHÓZU, až po METALINDU... :-) Z kapiel, ktoré si sem - tam pustím spomeniem NA SMIECH, PIVNICU, VIA ANIMA, PASKUDU - cez ich spriaznené kapely sa dostávam k ďalším. Samozrejme počúvam veľa veci, ktoré idú mimo punk, hc, crust - napr. folk :-)

Jaro: Áno, času aj tej chuti je menej ale vždy, keď mám pocit s tým prestať, sa nájde niečo, čo ma vnútorne motivuje pokračovať... Celkovo už počúvam veľmi málo hc/punk vecí (iba keď ma z času na čas Krtko zásobí nejakými novinkami), ale občas si niečo pustím – okrem Krtkom spomínaných kapiel napr. už neexistujúcu IMUNITU alebo málo známe 10. POSCHODIE a ich vydarený album "Pank neni mrkef". Napriek tomu, že mnohým tým albumom často chýba zvuková kvalita, je z tých mladých kapiel cítiť oveľa viac energie, zápalu, autentickosti a nápaditosti ako zo všetkých tých pseudo-legiend, ktoré to v drvivej väčšine robia pre peniaze (aj keď to neradi priznávajú). Škoda, že väčšina z nich vplyvom rôznych okolností nie je schopná dlhodobo fungovať – celú subkultúru by to oživilo...

9: RikArdo: Ako sa, v dobe keď nevládol internet, mohol človek dostať k punku? Predsa len, nebolo to o tom, že si zapnem počítač, stiahnem kopu albumov a nedostanem sa ani z polovice k tomu, čo som stiahol a teda nenadviažem s kapelou žiadny akoby bližší vzťah. Ktoré kapely boli pre vás tou "vstupnou bránou" k punku? Čo vás na tom všetkom zaujalo? Dostávali sa k vám občas aj papierové ziny?

Krtko: Boli kotúčáky, platne, kazety a potom CD. Niekto si niečo kúpil, ďalší desiati si to od neho nahrali, od tých desiatich si to nahrali ďalší... a tak sa stávalo, že keď sa ku mne dostala nejaká nahrávka cez pol Československa, nemalo to častokrát ani výšky, ani basy, len to šušťalo a chrčalo... Malo to však svoje čaro - vážil som všetko, k čomu sa mi podarilo dopracovať. Dnes to stiahneš v super kvalite a keď sa Ti to nezdá, o pár sekúnd to máš zmazané... Čo bolo punk, to sa nahrávalo... Pamätám si napríklad, že som si kúpil PLEXIS - "White killer" na kazete, pretože to bol punk a predtým som si kúpil platňu "Půlnoční rebel". Táto platňa sa mi páčila, na rozdiel od "White killer" (PLEXIS v tej dobe začal hrať taký nemastný - neslaný GUNS´N ROSES rock), no vytešoval som sa aj z "White killer". Výnimočne sa mi stalo, že som premazal originál kazetu niečim iným (asi raz z "punkových" vecí - bola to kapela ROZMAZANÉ DĚTI). Keď sa dalo, kupoval som si originálky - mnohé sa však ťažko zháňali. K punku som sa dostal cez ZÓNU A, CLASH, SEX PISTOLS a TOY DOLLS. Nemal som rád v tej dobe EXPLOITED a DEAD KENNEDYS som nevedel zohnať (časom sa mi to podarilo:-) CLASH vydalo československé vydavateľstvo Globus na dvojplatni a to bola moja taká prvá zahraničná nahrávka v "originál" kvalite. Väčšina ostatných zahraničných originálok pochádzala z tzv. búrz, kde to stáčali Poliaci na kazety a dávali k tomu farebné obaly - proste také starodávne bootlegy. Hralo to raz dobre, raz zle - ako sa im to podarilo. Na punku ma zaujala v tej dobe najmä sranda - robili si zo všetkého prdel a nabúravali zaužívané postupy (takto som to vnímal v tej dobe). Mojou najobľúbenejšou zahraničnou kapelou boli TOY DOLLS, u nás ZÓNA A. Ziny prišli postupne - neskôr som už čítal len tie politické - hudobné menej...

JARO: Máš pravdu – globalizácia vyhrala aj v tejto oblasti – dnes sa dá niekoľkými kliknutiami dostať k celým diskografiám. Na jednej strane je to fajn, druhá vec je, že si to ľudia málo vážia... Moje začiatky boli presne také isté, ako spomína Krtko – keď sa človek po strastiplnej ceste k niečomu dostal, vytešoval sa aj zo zachrčanej nahrávky. Ešte do konca deväťdesiatych rokov to zväčša fungovalo tak, že ak si sa chcel k niečomu dostať, musel si pre to aj niečo spraviť (napr. vycestovať na koncert kapely), potom to definitívne prevalcoval internet. Veľmi podobné to bolo aj s tričkami (alebo celkovo oblečením, doplnkami) – dodnes mám doma niekoľko vlastnoručne vyrobených tričiek a niekoľko nikdy nepoužitých šablón, ktoré už ani nikdy nepoužijem... Počítače boli v plienkach, všetko sa robilo ručne doma na kolene - nešlo o žiadne umelecké diela, ale bol to ten pravý D.I.Y. Dnes si môžeš cez net kúpiť všetko od hrnčeka až po rohožku s logom obľúbenej kapely...

10. RikArdo: Moja generácia bývalý režim a povinnú vojenskú službu nezažila a tak sa naším starým rodičom javíme ako rozmaznané, lenivé a znudené decká. Boli ste vy sami na vojne? Všímali ste si v tých časoch medziľudské vzťahy? Myslíte, že je to dnes skutočne tak, ako to vidí staršia generácia? Ja som aj v tomto smere dosť pozitívny a vidím práveže viac svetlých stránok dnešnej doby, čo vy na to? Z veľkej časti záleží určite aj na tom, ako sa človek na daný problém pozrie, takže tie názory sú asi dosť rôzne. Máte vlastné deti?

Krtko: Ja som sa vojne vyhol cez civilnú vojenskú službu. Z kapely bol na vojne len Dudo. V tom význame, ako to bolo celé poňaté to však bola totálna hovadina. Moji kamoši radi rozprávajú úsmevné historky z vojenských časov, no celkovo to tam bolo o ľuďoch - podobne, ako je to dnes. Ak bol niekto debil plný mindrákov, tak na vojne sa to v maximálne možnej miere prejavilo. Platilo to aj naopak. Porovnávať minulú dobu s touto súčasnou je veľmi zložitá vec - bude o tom pesnička na novom CD. Stručne povedané, každý systém ma svoje plusy a mínusy. Niečo je lepšie teraz, niečo bolo lepšie predtým. V princípe však totalita nahradila totalitu - o tom niet pochýb. Aj jedna aj druhá sa však tvárila a tvári humánne a filantropicky a mnohí práve na to naletia... Čo sa týka detí, niektorí z nás ich majú, niektorí ich nemajú a niektorí ich budú mať :-)

Jaro: Ak mám byť úprimný, rozumiem, prečo sa starým rodičom javíte tak, ako si spomenul v otázke – niekedy mám podobné pocity... Súvisí to s tým, čo som spomínal v predchádzajúcej otázke – mnoho materiálnych vecí je ľahko dostupných a je v podstate iba otázkou peňazí, či si ich môžeš dovoliť. Kedysi to bolo dosť odlišné – ako deti sme so viac vedeli vážiť každú hračku alebo vec, ktorú sme dostali, lebo zohnať ich bolo problematické a väčšinou aj drahé... Medziľudské vzťahy boli v minulosti určite lepšie, dnes je to tragédia – ľudia sa aj kvôli hlúpostiam medzi sebou hryzú ako psy, prenáša sa to už aj na deti v škôlke a škole. Naskakujú mi zimomriavky pri predstave, čo z nich vyrastie – máme sa v budúcnosti na čo tešiť... Ale bude to iba naše zrkadlo, ktoré nám o pár rokov nastavia...

11. RikArdo: Nie je tajomstvom, že chystáte nový materiál. Myslím že opäť v podobe Cdčka. V čase keď už bude mať tento rozhovor hmotnú podobu, by mal byť už predpokladám vonku. Napíšte o ňom pár slov, na čo všetko sa môžeme tešiť? Myslím, že ho nevydáte u Hiraxa alebo žeby predsa? Plánujete v rámci Cdčka aj nejaké koncerty? Nerozmýšľali ste o tom, vydať ho na vinyle? Aký máte vzťah k tomuto hudobnému formátu?

Krtko: Ani CD "Prispôsob sa, alebo zdochni" sme nevydali u Hiraxa - len ho distribuoval. Vydali sme si ho sami. Pri novom CD "Arbeit macht frei" to bude tiež tak, akurát tentokrát ho budeme aj distribuovať sami... 21. apríla spolu s NA SMIECH a PIVNICOU odohráme po dvanástich rokoch koncert v Banskej Bystrici - v Klube 77, na ktorom bude nové CD prvý raz k dostaniu. Za 3 € dostane CD zdarma ku vstupnému každý návštevník. Kto CD nebude chcieť, zaplatí 2,5€. Po tomto koncerte sa na pódiu ukážeme najskôr na jeseň. Čo sa týka obsahu, to nechám, nech hodnotia iní, v princípe však môžeme povedať, že kráča v šľapajách "Prispôsob sa, alebo zdochni", i keď bude istým spôsobom iné... Keď sme sa zamýšľali nad vydaním nového albumu, padla voľba aj na vinyl. Spýtali sme sa Adríka aj ďalších, ktorí vydávajú vinyly, čo to všetko obnáša, koľko to stojí atď. a došli sme k záveru, že okrem toho, že to je pre nás dosť drahé, nie sme si istý, či by sme dokázali rozdistribuovať a predať 1 000, príp. 500 platní, čo pri CD zvládneme. Celé sme to šili horúcou ihlou - keby sme boli Adríka a ďalších oslovili skôr a nechceli to mať "hneď", tak by to asi boli vydali a rozdistribuovali oni... Všetko je však tak ako má byť. Po koncerte v Banskej Bystrici bude CD na našich stránkach voľne dostupné, takže už to bude len na ľuďoch, či si ho stiahnu zdarma, alebo nás podporia a objednajú si ho za 3,- € z nášho webového obchodíku. Pre nás punk nie je obchod.

12. RikArdo: Dosť ma ešte zaujíma váš názor na vegánstvo a straight edge. Máte blízko k týmto myšlienkam? Myslíte, že môže nejakým spôsobom hardcore/punk ovplyvniť jednotlivca a ukázať mu tak spôsob života, ku ktorému by sa možno "bežnými" životnými cestami nedostal?

Krtko: Vegan nie som. Straight edge mi je veľmi blízke. Časom som prišiel na to, že toto hnutie má veľa do seba. Mnohé z princípov sa snažím aplikovať sám na sebe, niekedy sa mi to darí viac, inokedy menej (asi záleží od obdobia, v ktorom sa nachádzam). HC/Punk môže ovplyvniť v mnohom človeka, či už pozitívne, alebo negatívne – napr. tak ako to spravil na Slovensku punk 90-tych rokov – mnohí čuchali toluén, skončili na drogách... Hudba a texty, ktoré počúvaš ovplyvňujú tvoje zmýšľanie a správanie vo veľkej miere.

Jaro: Pred pár rokmi sa mi podarilo zbaviť fajčenia, alkohol som vždy pil málo (dnes takmer vôbec), nemám problém ani s vegeteriánskym alebo vegánskym stravovaním (aj keď nie som vegetarián ani vegán)... Myšlienky vegánstva a straight edge určite inšpirovali mnohých ľudí k zmene niektorých životných postojov, podľa mňa by to však mala byť oblasť osobného rozhodnutia - ľudia sú vo všeobecnosti pôžitkári a nie všetci sú dostatočne vnútorne silní, aby sa tých príjemných vecí dokázali dobrovoľne vzdať ...

13. RikArdo: Dajte ešte 5 vecí, ktoré vás poslednú dobu v živote najviac tešia (skutočne hocičo!) a nechám vás na pokoji. Ďakujem vám za čas a chuť odpovedať na moje skromné otázky a ďakujem za to, že som sa dostal k CD "Prispôsob sa alebo zdochni", pre mňa to bude navždy kult slovenského podzemia! Tešíme sa na nový album. Nech sa vám darí.

Krtko: Neviem, či napočítam 5 :). Mňa momentálne teší život ako taký. Našiel som si v ňom to, čo ma baví, čo je pre mňa príjemné a najmä mám po svojom boku osobu, s ktorou som veľmi šťastný. A vďaka tomuto celému dokážem v pohode prekonávať strasti každodenného života...:-) Ďakujeme za otázky – museli sme sa občas hlboko zamyslieť... Prajeme ti všetko dobré a nech sa tebe a Zinu Delírium darí :-)

Jaro: Nie som v takej šťastnej životnej fáze ako Krtko, takže päť vecí by bolo príliš veľa – ja sa musím uspokojiť s tým, že sa mi vďaka podpore mojich najbližších darí ako-tak normálne fungovať.

Pridaj komentár k rozhovoru:

Meno:

Email:

Antispam: X+M+L

Správa:

#4308 Balki napí­sal/a: 20.07.2012 07:48:07

Mna by popici zaujimalo, dokedy sa da kapela oznacovat ako "mlada kapela". Pana boha.

#4189 Tajch napí­sal/a: 09.07.2012 09:48:12

Super kapela, je vidno, ze v podstatnych veciach maju jasno... a novy album je totalna pecka

#4160 wolfpack napí­sal/a: 26.06.2012 17:59:10

parádny rozhovor s najlepšou punkovou kapelou na slovensku spolu s rozporom a iluziou jasna jednička

#4157 rikArdo napí­sal/a: 25.06.2012 22:38:54

užite si rozhovor a nový album

#4155 Viktor napí­sal/a: 25.06.2012 18:08:20

Richardeeee, zo zinu nakoniec nic, ked to zverejnujes takto na nete ? Skoda

Zaujalo nás:

Posledné komentáre:

včera 07:06 Wrbo:


haha super report :-) Adam mi to podal podstatne strohejšie, už aj čítam, že prečo :-D
23.3.2024 MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA Košice @ Collosseum (report)

22.03. 19:06 emo:


Jedina moznost spieval Achmed. bol aj Vrabec ale nie vzdy. a staly clen bol Papi na gitare. Bicie neviem kto.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

22.03. 12:15 Majo:


Jasné že Košice!!!pilier ug scény vtedy a z chromatic A
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:21 adrik:


http://muzika-komunika.blogspot.com/2017/02/jedina-moznost-skusobna-live-atrium.html
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:20 Noro TT/Wien:


A bola tu otazka na tu Jedinu Moznost. Mysli sa JM z Kosic, kde hrali clenovia Nonc., tusim v 1989-91 (inac velmi potesilo, toto pocut po vyse 30 rokoch!)
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:17 Noro TT/Wien:


Dobre si to napisal kamo! Oplatilo sa z Viedne prist, aj ked boli namietky, ze Noncoformistisu nezohrati, ale u mna to atmosfera koncertu (aj pred koncertom) prevalcovala. Prach som predtym nepoznal ( ..
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 11:58 Majo:


A ktorej jedinej možnosti?lebo jedna je niekde z Handlovej,
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

20.03. 21:21 fog:


no vidis brasko, ako si to pekne naklepal. ako nic. mucosolvan na hrad.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

20.03. 11:05 Kubo:


A na záver setu Nonconformist ešte odznel cover kapely Jediná Možnosť ! Ak sa Vám dá tak určite choďte na ich koncerty v Žiline, Nitre, Bratislave, Brne a Prahe.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

13.03. 14:16 Prasiak:


Jeden z tych trve smutnych punx hodnoti tak, že ta vlasata zruda sa postarala o dva najzimomriavejšie highlighty celeho vikendu, perfektne to bolo.. keď bude trochu viac času, tak odpovedam na inz ..
8.3.2024 UCHAFU, FUKOTY, NERVA, TVOI POSTOI (Slovensko) (cestopis)