Rozhovor: IMUNITA

Autor: Adrik | Pridané: 1.4.2005 | Počet videní: 1186

AdRik: Zdravim,mohli by ste najprv predstavit tuto kapelu, vznik, clenov, co hrate a podobne?

Timmy: Caf. Svoj vznik datujeme na leto roku 2001 ked som sa so Zackom stretol na nete. Ja som vtedy zhanal basaka a spevaka do existujucej kapely ktora sa rozpadla este pred prvou skuskou. Nejako sme si so Zackom padli do oka a rozhodli sa ze zalozime vlastnu kapelu. Nazov Imunita vymyslel Zack a mne sa zapacil. Mali sme garaz aj aparaty spolu s dalsou zacinajucou kapelou. Zhanali sme bubenika a gitaristu. Najprv som si myslel ze ja budem spievat, ale to sa rychlo zmenilo :) Ozval sa nam gitarista Miso a tak sme sa stretli a hrali. O tyzden ci dva sa nam ozval bubenik Peto a to znamenalo ze sme komplet a ze mozme zacat hrat. Casom od nas Miso odisiel a prisla spevacka Ivana ktora predtym spievala v kapele Fatalny Problem.Od zaciatku sme chceli hrat rychly punk. Nemali sme jasnu predstavu ze co chceme hrat. Proste sme hrali to co sa nam pacilo a tak je tomu doteraz. Kapela sa od roku 01 vyvijala. Teda myslim ze sa vyvijala :) a az nedavno sme sa relativne nasli v skatulke punkcore. Ale keby som to mal rozvinut tak je to punk s prvkami hardcoru, ska a emo. Na deme to ale este pocut nieje.

Zack: Cau. Kapelu uz dostatocne predstavil Timmy, snad len, ze stale hrajeme v zlozeni Ivana, Timmy, Peto a ja. Stylovo nasu hudbu zaradit neviem, je to proste zmes stylov, ale stale je to punk! :)

AdRik: Preco dostala vasa kapela nazov Imunita? Ma to aj nejaky hlbsi vyznam? Hral uz niekto predtym v nejakom inom zoskupeni?

Zack: Imunita? Ani neviem ako som na to prisiel, potrebovali sme nazov tak sme vymyslali a vymyslali az sa ujal tento moj napad. Hlbsi zmysel ma, inak by sme urcite tento nazov nemali :) ale vazne, kazdy si moze pod slovom imunita predstavit co chce, ci uz je to "naivna" predstava, ze sme v nasej subkulture imunni voci okolnemu svetu, alebo je to vyjadrenie, ze vieme zit a tvorit kulturu aj inak ako je to zabehane u majoritnej spolocnosti... da sa v tom najst cokolvek a o tom to je, o premyslani a hladani vlastnej cesty zivotom. Co sa tyka ucinkovania mojej osoby v nejakych predoslych projektoch, tak ziadne neboli. Zacal som ako uplny amater v hrani na basu, tym nechcem povedat, ze teraz nie som, ale clovek sa predsa neustale uci a zdokonaluje :) no a momentalne ucinkujem este v novej crustovej bande MANSKLIG LADUGARD, takze konecne sever jak svina v ba! tolko reklamy... :)

Timmy: Ja som hral s mnozsvom kapiel. S Metallicou, NOFXom, Nightwishom, Davovkou a s mnozstvom dalsich kapiel. Samozrejme ze tieto kapely hrali z magnetaku a ja som siel nazivo :)) Amateri :))

Ivana: Na prvu kapelu spominam strasne nerada. Pochadza z nej moje prvotne sklamaniesa v priateloch. Neverila by som ze intriky su tak realne. Piesen s nazvom "Falosni ludia" vznikla vdaka tymto skusenostiam. Po tom jej uz mozem vdacit iba za to ze uz si davam velky pozor komu verit, co mi uz parkrat dost pomohlo. V tejto situacii platilo co ta nezabije to ta posilni a to do slova a do pismena.

AdRik: Pokial viem na svojom konte mate zatial este len jedno demo - Zdanliva sloboda. Kedy a kde bolo vydane?

Timmy: Nahrate bolo v lete roku 02 a vydane bolo v duchu DIY. Teda poctivo sme napalovali a lepili. Tymto by som chcel pochvalit Zacka, lebo odviedol kus profi prace.

Zack: Vyslo hlavne velmi velmi davno a uz by sme sa konecne mohli dokopat k nahratiu noveho materialu, ktoreho je uz slusne monozstvo. Na druhej strane, ja osobne som rad, ze sme v tom dvetisicdruhom nieco vobec nahrali, bolo to tak narychlo, ze je to az neuveritelne. Na kvalite nahravky sa vsak nanestastie podpisalo nieco ine ako nasa uponahlanost.

AdRik: Vsimol som si na vasej stranke, ze chystate dat svoje pesnicky na jednukompilaciu. O co vlastne ide?

Timmy: Ono ta stranka je dost neaktualna a slubujem ze sa jej zacneme aj viac venovat. Tie 3 piesne (Presvedcenie, Doba, Slovensko) nakoniec vysli na kompilacii "HUDBA PROTI NATO" od CV records. Nase piesne, hlavne tie sucasne su protivojenske a vseobecne proti agresii, ludskej hluposti za toleranciu a pochopenie. Kompilacia "HUDBA PROTI NATO" vystihovala myslienku ktoru sme chceli podporit.

Zack: No to je vysledok aktivneho venovania sa nasej stranke, niektore veci su tam bez aktualizacie asi od zaciatku... mali by sme to uz konecne zmenit :) takze upresnim veci okolo kompilacie, "Hudba proti válkam" vysla ako kazeta v roku 2003 na Cabaret voltaire rec. Mame na nej tri skladby "presvedcenie", "doba" a "slovensko" ak ma niekto zaujem, moze si ich vypocut tu.

AdRik: Nechystate sa v dohladnej dobe vydat nejaky novy material?

Timmy: Ak vsetko pojde tak ako ma, tak by sme mali vydat split album s Bratislavskou kapelou Radioaktivny odpad a v lete vydat debutovy album. Makame na nom poctive 2 roky a nechceme to odflaknut. Davame do toho vsetko. Dufame, ze vysledok bude stat za zmienku.

Zack: To uz som spominal, ze uz by sme aj mohli. Ale radsej pockame, kym budu na to vsetky podmienky vhodne, lebo uz jednu zvukovo "odflaknutu" nahravku mame :)

AdRik: Ake su vase hudobne vzory? Aky druh hudby este radi pocuvate?

Timmy: Mna na tuto temu v kapele nemaju radi, lebo vsetko posielam do prdele, ze to je blbost :)) Mojich gitarovych vzorov je viac. El Hefe z NOFXu, Emppu z Nightwishu, Steave Vai ci Marcel Duchon. Vsetko su to triedy. V zasade som aj vymenoval kapely co mam rad, az na Vaia. Toho fakt uznavam len koli tomu co stvara, ale na dlhe pocuvanie to nieje. Inak moj hudobny obzor nieje velky. Vela kapiel nepocuvam, lebo sa mi to zda ploche a mne ako gitaristovi nemaju co nove povedat. Preto mam velmi silny filter na to co si vypocujem. To uz je deformacia, ale naposledy ma ocaril Children of Bodom a Bratislavsky Abhorrence.

Zack: Kazdy z nas pocuva uplne nieco ine a to je ten krasny kontrast, co dodava neopakovatelnu chut nasej hudbe :) ja som presiel roznymi stylmi, ale vzdy som sa v podstate pridrzal punkovej subkkultury, ci uz ska, reggae, punk, hc, crust, metal, disbeat... zaujima ma vela stylov, ale v poslednom case si ulietavam na tvrdej muzike pre tvrdych chlapov! :) Mam vela oblubenych kapiel, ale neviem, ci sa da hovorit priamo o vzoroch, alebo nejakych modlach. Momentalne napr. TRAGEDY, WOLFPACK/WOLFBRIGADE, DISFEAR, BORN/DEAD, DEMON SYSTEM 13, OUT COLD, REMAINS OF THE DAY, AMANDA WOODWARD, SELFISH (nie cesky), GENOCIDE SUPERSTARS, COCKROACH, CO-CA, INOXIA CORPORA, BALACLAVA, SEE YOU IN HELL, GRIDE, DAVOVA PSYCHOZA, ADACTA... je toho vela, tazko to vsetko vymenovat :)

AdRik: V com nachadzate inspiraciu napriklad v pisani textov?

Ivana: Aj ked v punkovej kapele nastastie neskripe, ak spevak nie je uplny Pavarotti, ak nema v ruke hudobny nastroj, vie aspon robit sou. Zial ked to rozdavali chybala som. Preto vitam, ze pisanie textov vacsinou ostava na mne, lebo sa citim viac uzitocna. Niekedy ma zaujme urcita tema, ci problem tak, ze sa rozhodnem ju spracovat, ak sa dostavi schopny napad. Vatsinou vsak inspiraciou je pre mna velke rozhorcenie, smutok ci sklamanie, ale v prvom rade neschopnost pochopit krute a bezcitne spravanie ludi. Strasne ma stve chamtivost, nespravodlivost no proste vsetci "ludia", ktorych sebecke ciny a ignoracia k ich vysledkom vedu k bolesti, utrpeniu a smrti. Tato neschopnost vobec prestavit si, ako moze existovat taka ludska spina ma tiazi ako gula na nohe a niekedy je tak tazka, ze mam potrebu napisat text. Napriklad ku vzniku textu "Obchod so smrtou" stacila jedna navsteva na prednase a dokumente s nazvom "Kde to bouchnem?" o putovani vyradenych nadbytocnych zbrani z armadnych skladist (sk). Neskutocne obrovsky a krvavy biznis. Poste sa musim velmi nastvat. Viem, ze temy nie su najnovsie v punkovych textoch sa problematiky casto opakuju, ale snazim sa ich podat z mojho pohladu a inym sposobom a aspon na koncerte mozem na ludi zakricat co ma trapi. Myslim, ze v nasej tvorbe chybaju lahsie a humorne temy, lebo rozhodne niesme taki vazni ako je nas doterajsi repertoar. Toto sa budem snazit v buducnosti napravit.

AdRik: S akymi kapelami ste doteraz hrali? Ktory koncert bol podla vasnajlepsi?

Timmy: Fuha. Spomeniem len tie najzaujimavejsie ok? Davova psychoza, SPS, Hasiaci pristroj, Abhorrence, Battle Royale (d), HT, Red Insect, Radioaktivny Odpad, JPN.... Najlepsi koncert bol v Banskej Bystrici. Sme hrali akoby v obyvacke a bolo to tam hrozne natesno. Uz od prvych tonov na nas ludia saleli. Organizatori nam tam urobili ochranny val aby nas ludia neprevalcovali. Bol to uzasny koncert a velmi radi by sme sa do Banskej Bystrice este aspon raz vratili. Tymto pozdravujem Poga, ktory nas tam pozval za co mu vsetci dakujeme.

Zack: Tazko povedat, bolo vela super akcii a dost tych, ktore stali za hovno, ale asi najlepsia sa mi vidi asi v BB, tam bola super atmosfera a radsej mam koncerty, kde je to viac osobne, kde nieje medzi kapelou a ludmi priepast v podobe vysokeho podia.

AdRik: Mate nejake skusenosti s hranim na velkych multimedialnych festivalovtypu Pohoda alebo Hodokvas? Aky na ne mate nazor?

Timmy: Zatial sme nehrali na ziadnej takejto akcii. Tento rok budeme hrat na Underground feste vol.2 co je zatial najvatsia vec co mame doteraz vybavenu. Ja osobne by som velmi rad hral na takychto nazvem to skor multikulturalnych festoch. Treba rozsirovat obzor ludom a kazdy novy kusok do sveta je prinos. Na takychto festoch z mojho pohladu sa nehladi na to s kym hrame. Ideme tam sami za seba a ideme hlasat svoj pohlad na svet. Nieje umenie hlasat punk punkacom, ale pre nezainteresovanych. Kapela sa tymto nezmeni. Prave opacne, mozno nejaky clovek tam pod podiom sa moze zmenit, preto ja hovorim ano takymto festom. Tato tema je ale na dlhsie. Kazdopadne punk je pre ludi bez rozdielu. Punk mozu pocuvat ako sefovia firiem tak predavacky v obchodoch. Ci tomu alebo onomu cloveku mozu texty otvorit oci, preto som toho nazoru ze hrat len pre svoje publikum je ukracovanie ostatnych o jedno poznanie. A najviac ma na tom celom irituje to, ze "nezavislaci" maju plne huby o tom ako sa svet nechce zmenit a ako to ide do sraciek. Ti co maju schopnost hovorit (kapely), ostavaju niekde dole aby ich nezatratili "nezavislaci" ktory nic nehovoria len kecaju. Kapely maju hrat a kym sa nezmenia textovo a hudobne koli zisku a slave, tak ich tvorbu uznavam na 100% a nikdy nezatratim.

Zack: Nie a naozaj neviem aky postoj k tomu zaujat, v kazdom pripade vsetko ma svoje plusy a minusy. vsetko je otazka dohody medzi ludmi v kapele.

AdRik: S ktorymi cesko - slovenskymi alebo zahranicnymi kapelami mate dobre vztahy?

Timmy: Najlepsi vztah mam s kapelou Good Reason. S Jezisovi pivo nelej je to v poho a co ja viem. Kubo z Adacty je super clovek. S Radioaktivnym odpadom sme parkrat chlastali, ale to skor Zack sa rozpise :) Z kapely KPL Tomino je v poho.

Zack: So vsetkymi s ktorymi sme hrali a pozname ich osobne :)

AdRik: Ako hodnotite punk & oi! united v Bratislave? Ide to nejako napred alebo podla vas alebo ani nie?

T: Ked sa ludia spajaju pod dobrou ideou ja nemam dovod namietat. Tento spolok je odpovedou na fasizmus ktory je v Bratislave. Je to protireakcia, teda vec ktora tu musi byt.

Zack: Nevyznam sa v tejto problematike celkom dokonale :) Jedna vec je ale ista, stojime na jednej strane barikady, ci uz proti systemu, ktory nas ojebava denno-denne na milion veciach, alebo neonacizmu, ktory tu, co je smutne, este stale je!

AdRik:Dakujem za rozhovor a na zaver by som poprosil zopar slov do Buducna!

Zack: Budte aktivny, pasivita ubija! Hrajte v kapelach, organizujte koncerty, vydavajte ziny, distribuujte muziku a ine materialy, budte ohladuplni k vsetkemu zivemu, komunikujte medzi sebou a hlavne budte tolerantni... :)

Timmy: Svet je plny ludskeho hnoja. Nebudte tym hnojom aj vy a budte k sebe kriticky.