PRAHA + FLUFF FEST 15

Autor: DeeGee | Počet videní: 995

Pondelok 20.7.2015 Praha @ Café na půl cesty - the SMUDLAS, KIDS INSANE, QUESTIONS

Začíname trocha netradične, a to cestou do Prahy. Hneď po príjazde sa dozvedáme, že nemáme čas sa ani vybaliť, lebo v Café na půl cesty má byť koncert, tak len skladáme veci a poberáme sa po 10 hodinovej ceste priamo tam. Naši drahí spolubývajúci sú už značne podgurážení a nechcú nás veľmi čakať, no napokon sa to nejako podarilo a ideme všetci spolu. Po príchode na miesto koncert otvárajú the SMUDLAS, veľmi príjemná kapela, ktorá keby bola lepšie nazvučená, tak by bola ešte príjemnejšia. Povedal by som, že niečo na štýl SPORT, také emo, punk, indie. Medzi pauzou zisťujem, že na ďalší deň mám meniny podľa slovenského kalendára, tak neviem či to v CZ platí tiež, ale moja drahá polovička mi kupuje k sviatku dosku od týchto dám. Po dámach idú páni, a to KIDS INSANE, pozitívny hc / punk, nie veľmi moja šálka, ale pár songov zvládam, no ako časom ľudí pribúda, tak sa poberám von pod náporom tepla medzi kámošov, ktorých sa nejako nakopilo pred klubom. Posledná kapela sú QUESTIONS. Bohužiaľ na mňa ťažká lopata, tak to nejako ignorujem a vychutnávam si vegan wrap. Vstup bol dobrovoľný, dúfam že sa vybralo dosť, jedlo super, kapely sa dali.

Utorok 21.7.2015 Praha

Nasledujúci deň dávame nejaké tie pamiatky, podniky, reštiky, náplavku, stretávame ďalšie známe tváre a proste sa len tak flákame mestom.

Streda 22.7.2015 Praha @ Klinika - I AM PENTAGON

Ani sa nenazdám a náš plán je jasný (no aspoň môj a mojej polovičky, nakoľko to už býva zvykom, že keď sa máte prispôsobiť vy, tak je to ok a je to samozrejmé, no keď niekto iný Vám, tak to už také samozrejme nebýva), takže sa poberáme na Kliniku, kde stretávame ďalších výletníkov z nášho okolia trávime večer s nimi. Na Klinike sa koná benefit pre ľudí zadržaných pri akcii Fenix. Kto nevie o čo ide, nech použije google, tam je všetko. Atmosféra výborná, kopec ľudí, kopec jedla. Prvá kapela je I AM PENTAGON, úderný hardcore punk, celkom temno a horúco v priestore 8x8 metrov, dokonca členovia z BALACLAVA. Čo viac si priať, už len vonku dosku. Zbytok kapiel nejako nevidím, z dôvodu že tam bolo fakt málo miesta na toľko ľudí, tak posedávame na "záhrade", niektorí píšeme listy do basy práve pre ľudí zatknutých pri operácii Fénix. Takto nejak trávime príjemný večer na jednom z top miest aké som kedy navštívil. Dúfam že to vydrží v takom duchu v akom to je. Ako sa už traduje "každé mesto potrebuje kliniku", no myslím, že Praha asi najviac.

Štvrtok 23.7.2015 Rokycany @ Fluff fest

Konečne smer Rokycany, vybaliť stany, ubytovať sa, porozkukávať sa a hlavne podporiť kapely na tomto neoficiálnom začiatku Fluff festu 15, ktorý začína vyzerať už dosť oficiálne aj vo štvrtok, keď sa pozriem na počet návštevníkov. Pripadá mi to ako keby to už bol piatok, v porovnaní s minulým rokom. Tento rok som si nejak povedal, že nemusím vidieť všetko, radšej menej a poriadne, aj keď ťažko sa to dá, keďže Fluff obsahuje už aj "Play fast fest". Prvou kapelou, ktorú registrujem, sú CAVALCADES, klasické screamo, no náladu nejako na to nemám, tým pádom uchvátený nie som. The CAULFIELD CULT počúvam len z boku, miestami príjemný post hc, no sem tam sa tam zamiešava niečo divné, asi pop punk alebo ja neviem. No nie moje gusto. Na DISEMBARKED sa už trepem do prvých radov, skvelý koncert, top večera, silné emócie, stage diving, sťahujem hneď, keď prídem domov. Ďalšie meno DEATHRITE. Totálne zlo, death, grind, black a čo ja viem čo ešte. No páni neviem či hrali formu, ale tvárili sa až príliš vážne. Trošku som ostal sklamaný, celé to pôsobilo tak nejak rovnako. Škoda. Niekoľko hodín sa ešte motáme okolo stánkov s jedlom a psych tentu a okolo polnoci sa poberáme nabrať novú energiu.

Piatok 24.7.2015 Rokycany @ Fluff fest

Klasika. Raňajky, sprcha, kakao, seitan, kebab a utekačka na prvú kapelu, ktorá je z neznámych dôvodov preložená zo štvrtku. GERANIUM. Apokalyptický neocrust, prvá rada moja, trochu som nepočul jeden vokál, ale inak krása, hneď si zháňam LP. FORSAKEN, mosh, hc, sledujem len z opodiaľ, nechcem prísť k úrazu. Myslím že táto kapela hrala ešte aj na open stage. Asi sa im páčilo a jeden koncert nemali dosť. SVALBARD, veľmi príjemný zvuk, mužsko-ženský vokál, užívam si to dokonale, a taktiež pozriem doma na internetoch. NOT ON TOUR stíham len na konci, ale atmosférou to vyzeralo dobre, hardcore mixnutý s pop punkom. Medzitým na hlavnom stagi vystupujú LLNN, členovia PSYCHE PROJECT a ich sci-fi post metal, tešil som sa no celkom nuda. Opäť veľa nestíham a medzi nestíhaním zazerám na OAK, ktorí ma celkom odrovnali naposledy v Spišskej a poberám sa opäť na main stage, kde to podľa predpovedi vyzerá na temnotu. Pre mňa známe meno v punkovo black metalových vodách HEXIS. Vychutnávam spredu, no bohužiaľ slnko, svetlo a podobné veci týmto kapelám nerobia veľmi dobre a atmosfére už vôbec nie. Škoda, radšej niekde v pivnici s dymom ako naposledy v Krakowe. Ale hudobne veľmi dobre. NINE ELEVEN opäť na hlavnom pódiu. Pre mňa dokonalosť ako hudobne, tak názorovo a v tejto zostave to je najlepšie, čo som videl. Dokonalá energia, dokonalé emócie, dokonalé všetko. Jeden z najsilnejších koncertov. Medzitým utekám na TEMPEST, to je iná šálka kávy. Čierne zlo, spevák medzi ľuďmi, no vidím len pár songov. Z princípu idem na BIRDS IN ROW, ale musím uznať, že celkom fajn. Žiaden prevrat, ale dalo sa. Takisto ďalší princíp, a to je 7 SECONDS, old school, super príhovory, žiadne kokotiny, vedia, kde sú a o čom hovoria, čo sa už o veľa "old school" kapiel nedá povedať. Z Play fast pódia stíham PRŮMYSLOVÚ SMRT, celkom paráda, fast, grind, ľudia sa bavia. Neskôr STOLEN LIVES s novým albumom. Vo mne trocha zanechali negatívnu víziu, keď spevák napľul medzi ľudí, tomu veľmi nerozumiem, prečo to kapely robia. Total výplach boli CONTROLLED EXISTENCE, šepkalo sa tam, že je to bezkonkurenčné. Isto že je. A nakoniec KULMA, tiež celkom prekvapenie. Ustál som to celé a aj som sa bavil. V Info tente silná hiphopová párty v podaní KOLONAEIA. Parádny rap na úrovni, silné posolstvo, odporúčam nové veci, čo majú von. Ďalší projekt je GAEA, vegan straight edge hip hop, taktiež príjemné, no prudšie, pár hostí z Mexika, Česka a podobne. Nakoniec MEMENTO MORI, taký ten thug rap, čo ja nemusím, tak to balím a motám sa okolo psych tentu a afterparty, no stretávam skupinku ľudí, kde sa odohráva tentoraz akustický koncert v podaní OLD TREES, HLEDÁNI a RYAN HARVEY. Na večernú hodinu si nemôžete ani nič iné priať. Umelci sa striedali, no dokonalá podívaná.

Sobota 25.7.2015 Rokycany @ Fluff fest

Začína sa blackmetalom, a to ANCST, ktorí privolajú búrku a von sa značne ochladí. Set výborný, no toho bubeníka by som už privítal. Ale všetko ostatné je ok. RED APOLLO trošku sklamanie, nejako ma to nechytilo, pár pasáži bolo ok, ale inak to, čo chalani hrali, hrá už veľa kapiel a chýbal mi tam nápad. Ale zahraté výborne. Opäť utekačka na hlavný stage, kde stíham čo to od pánov z DARK CIRCLES, blackened crust, o niečom inom ako RED APOLLO a na toto mám náladu väčšiu. Ťažko sa po takomto sete spamätať a už stojím v prvých radoch na Čechov IKIRU. Za seba hovorím, že najlepšia kapela na festivale, prekvapenie aké máš tak tri krát za život, to môže byť napríklad, že je priateľka tehotná, alebo že sa vyliečiš z nevyliečiteľnej choroby, alebo že uvidíš IKIRU a doslova sa doserieš z toho. Neskutočné, vyšla mi aj slzička, ešte že som mal okuliare. GATTACA a mohutná vlna neocrustu, nakoniec s prídavkom "Smrt jako jediný účel života", oplatilo sa čakať aj keď som chcel vidieť ANCHOR. Po takejto show budem vyškriabavať piesok zo svojich dutín ešte dlho. ANCHOR vidím len z diaľky, no nie je to ono na takom veľkom pódiu a chýba tam energia. Možno keby som bol bližšie, tak by som si to užil viac, no teraz hodnotím ako priemer. RAEIN beriem ako nepoznanú povinnosť, doma ma to nikdy nebralo, ale naživo to malo presne tú energiu, aká chýbala u prechádzajúcej kapely. Veľmi príjemný set. Nohy ma doviedli do queer tentu, kde je workshop v podaní Kundy crew a vyšívam si po malej inštruktáži nápis "ľuďom jebe". Kvôli vyšívaniu nestíham SHEEVA YOGA, SVFFER, TRIAL. Čo už, nabudúce. Okolo nášho stanu sa deje niečo neskutočné. Nejaká divná 90‘s party v podaní mojich kamošov, breakdance, stage diving a všeličo nespojiteľné sa práve tu spojilo a pridávajú sa okoloidúci Nemci a čo ja viem kto ešte. Nezažiješ nepochopíš. SANGRE DE MUERDAGO bohužiaľ nevystúpi kvôli chorobe, tak ostávam smutný a skoro nestíham CLOUD RAT, no moje doposiaľ ešte zdravé nohy ako tak slúžia a utekám do stanu, kde si vychutnávam dokonalý grind fastcore. Mrzí ma, že som to nestihol celé. Hneď si idem kúpiť novú LP a triko, aby som podporil. Poflakujem sa hocikde, pozerám na hocičo, no nepamätám až tak názvy, tak radšej nepíšem. Čo ale viem je, že som narazil na poslednú kapelu na Play fast, a to je V RUKOU OSUDU. Perfektný doom, asi najpomalšia kapela na Fluffe. Asi aj najpomalšia kapela, akú som kedy videl vo svojom biednom živote. Krásny záver dňa.

Nedeľa 26.7.2015 Rokycany @ Fluff fest

Deň božieho požehnania a kľudu, ale nie tu. Deň otvárajú EMPTY HALL OF FAME, tiež celkom prekvapenie. Vidím prvý krát a celkom ma to baví. Ďalší páni sú HENRY FONDA, našliapaný powerviolence s členmi z ANCST. Totálny výplach, ale ľudí je v vstane tak nejabanô, že sa tam nedostanem, tak pozerám len z diaľky. Na hlavnom pódiu krásna kapela MATERIC z Ruska. Najlepšie emo za dlhú dobu. Určite odporúčam. M.D.C. vnímam len z diaľky, ale znie to celkom fajn. Ľudia tam poletujú, no nejako sa mi nechce pristúpiť bližšie. Idem sa postaviť do stanu, aby som to skúsil opäť spredu a čakám na ANTI-CORPOS. Ženský feministicko-lesbický hardcore z Brazílie. Totálny výplach, dlhé príhovory, na začiatku niečo ako prednáška. Ďalšia kapela z top na Fluffe tento rok. Podporujem kúpou dvoch sedempalcov a idem na Američanov DANGERS. Kvôli zdraviu sa zdržujem opodiaľ, total násilie, spevák skáče z pódia, tóny tiež lahodiace. Super. Kroky vedú zas späť a vyčkávam na jednu z najočakávanejších kapiel Fluffu, a to Švédsky IRON. Pred koncertom som si všimol, že na tričká k turné použili moju fotku, ktorú som fotil asi rok dozadu v Krakowe. Pekný pocit. Bol som aj poďakovať. Ako debil som sa najebal úplne dopredu, a preto mi teraz vyrástli rohy. Najenergickejšia show, ktorú som na Fluffe videl. Zranený, špinavý, ale so srdcom na pravom mieste odchádzam po tejto neuveriteľnej show. Na ľavé ucho počujem slabšie, no pravé zaregistruje na hlavom pódiu LIONHEART, lopatu som nechal doma, tak tento raz vynechám a idem sa umyť, lebo prach mám až za ušami. Ďalšia z povinností je LOMA PRIETA, no prišlo mi to dosť nudné. Tak nejak nesledujem, radšej na domáce počúvanie. Úplne posledná kapela LORD SNOW je krása sama o sebe, chaotické jazz screamo. Do stanu som sa opäť nevtrepal, tak sledujem len z vonku. Ale zážitkov je myslím dosť, tak neľutujem.

Určite som nenapísal všetko, čo sa udialo za týchto pár dni, tak ale aspoň niečo, hodnotím ako jeden z najlepších týždňov v roku a odporúčam každému vyskúšať si niečo takéto. Ťažko popísať pocit, aký mám v sebe, keď toto píšem, ale asi najlepšie pomenovanie by bolo "pozitívna depresia". Ďakujem každému, čo strávil so mnou čo len chvíľku počas tohto týždňa. Ľúbim vás.

Nech si rozpráva kto čo chce, Fluff fest je pre mňa a určite nielen pre mňa najlepší festival aký existuje. Všade naokolo úžasní ľudia, kamaráti, skvelé kapely, výborné jedlo. Samozrejme že je čo vytknúť, ale načo, keď 99% vecí bolo tých dobrých? Jebať dovolenky, zájazdy a kokotiny, zaži toto a potom niečo povedz. Len tak ďalej a budem to podporovať navždy. Flufffest is more than fest.